Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Eva napsal(a):

    Dobrý den,chci se zeptat,po návratu z Mexika je povinna 5dnu karanténa a pak jít na PCR test. Jak se karanténa řeší papírové se zaměstnavatelem? Existuje nějaké potvrzení? Nebo se to musí řešit výběrem dovolené,aby se karanténa pokryla? No
    Jak se to řeší?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na tuto karanténu by se neměla vztahovat standardní neschopenka, ale i ze zkušeností vím, že to na hygienách dělají všude trochu jinak.

    • Eva napsal(a):

      Letěl teď někdo společnosti KLM přez Amstrdam a Francii do Mexika? Musíme min na palubu také potvrzeni o negativních testech?Jaké jsou podmínky přestupů?

    • Honza napsal(a):

      Přes Amsterdam potřebujete PCR, přes CDG by to mělo jít stále bez testu, třeba přihodí někdo i vlastní zkušenost.

  • Nikola napsal(a):

    Zdravím,

    měla bych dotaz. 13/4 máme zakoupený let Vídeň-Frankfurt-San José. Nějak se mi nedaří zjistit, jak to doopravdy se testy. Na gepard expres jsem se dočetla, že pokud nastoupím v Brně na autobus, kterým mě dovezou až do Vídně na letiště, tak nepotřebuji test. Pokud letím z Vídně do Frankfurtu tak test potřebuji? Tohle mi není moc jasné. Podle letenek odlétáme ze stejného terminálu, takže se vlastně ani po letišti moc pohybovat nebudeme. Mohl byste mi prosím poradit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na odlet z Vídně test nepotřebujete, stejně tak na by neměl být aktuálně potřeba ani na přestup ve Frankfurtu.

  • Nada napsal(a):

    Dobry den, chtela jsem se zeptat, jestli nahodou nevite, zda mohou byt do Spanelska PCR testy ze slin nebo jen z krku? Na MZV mi nebyli schopni odpovedet.

    Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, povoleny jsou tyto testy:
      (RT-PCR or other molecular techniques for detecting viral RNA with equivalent reliability, such as TMA, RT-LAMP)

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla bych Vás požádat o radu. Měli jsme koupené letenky Praha – Madeira přes Gotogate a letět jsme měli se Smartwings. Let byl zrušen a dodnes jsme peníze neobdrželi. Chci se Vás zeptat, u koho máme peníze vymáhat. A ještě jeden dotaz. Pokud se budeme muset přihlásit do insolvence ČSA ( prý to máme od ČSA), bude se přihlašovat jeden z nás – objednavatel letenek nebo všichni, co jsme měli letět?
    Děkuji Vám za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží jak a u koho to kupoval ten Gotogate, bohužel vzhledem k tomu že je to zahraniční agentura, tak je problém s komunikací, ideálně je neustále bombardovat…

    • Zuzana napsal(a):

      Dobrý den,
      ještě Vás prosím o radu na druhý dotaz.
      Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ta přihláška by měla být za objednavatele, aspoň tak se vždy řeší vždy refundy, prostě ten kdo to vše zaplatil.

  • Tereza napsal(a):

    Hezky den Honzo, radi bychom se zeptali, jak je to s leteckou společnosti Iberia, když změní let s krátkým přestupem a následný let se proste nedá stihnout a letadlo uleti. Je nutne si koupit novou letenku nebo mají možnost letět dalším letem? Letime 2.4.21 z Kostariky do Madridu a z Madridu následne do Vídně. Změnili nám let z Madridu do Vídně a na přestup máme pouhých 40minut.
    Děkuji moc za radu a zkušenost. Tereza

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud to bylo koupeno vše na jedné rezervaci tak je to odpovědnost aerolinky, abyste to stihli. Pokud ne, tak musí platit náhradní ubytování, kompenzace, atd…

  • Petra napsal(a):

    Dobry den, Honzo, s kamarádkou jsem si poridily minuly rok v březnu poridily letenky na Tenerife- bohužel ne přímo od letecké společnosti ale přes agenturu Mytrip. Snažíme se dostat alespoň voucher, ideálně peníze nazpět, abychom si mohly pořídit letenky ve vhodnější dobu.Bohužel komunikace s Mytrip po e-mailu, vždy se vrátí automatická odpověď, ze muzeme změnit rezervaci pouze telefonicky, a to již nikdy nikdo nevezme. ( letenky jsou od SmartWings) Předem moc dekuji za doporučení co dělat.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel u mytrip není žádná jiná cesta, než je neustále otravovat dokola, případně pak zkusit chargeback přes banku.

  • Andrea napsal(a):

    Zdravím, chtěla bych se zeptat, dají se u Ryanairu nastavit letenky jako zrušitelné? Chceme letět na konci května do Neapole, kdyby byla situace v Itálii nějak divoká, tak jestli by šel let zrušit nebo aspoň přebookovat.
    Díky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne Ryanair prodává jen s možností změny, zrušitelné letenky, taka aby vám vrátili peníze na kartu aerolinky buď vůbec nenabízejí nebo je jejich cena několikanásobně vyšší.

  • Potužníková Radka napsal(a):

    Hezký den, před rokem ( 21.1.2020) jsem zakoupila 5 letenek do Barcelony, cesta tam měla proběhnout 30.4.2020 přes společnost Ryanair a cesta zpět přes společnost Vucling. Kvůli situaci nic neproběhlo, já požádala o vrácení peněz a nic se neděje. Společnost Vucling se od žádosti o vrácení peněz neozvala vůbec a společnost Ryanair poslala dotazník, zda přeci jen nechci Voucher, když se překlikám, že nechci ,dojde k vyplňování dotazníku a skenování dokladů, vždy nepřekonatelný bod : datum letu, nejde vyplnit a dál se nedostanete. Žádost, ale byla podána již před rokem. Zkoušela jsem reklamaci u své banky,která případ prověřila kladně, ale bohužel jsem tuto možnost použila pozdě ( 13 měsíců od platby max).Namáte nějakou radu, jak postupovat dál. Děkuji moc Potužníková Radka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, dáme info mailem.

    • Radek napsal(a):

      Dobrý den,

      mám velmi podobný problém – jednalo se tedy o Vueling / Level spolupráci. Mohu také poprosím o info mailem?

      Předem děkuji.

      Radek

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo s odletem z Vídně, tak předpokládám, že to byl LEVEL Austria, který poslali do insolvence, takže tam je jediná šance chargeback nebo insolvenční řízení.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den, musím někde něco vyplnit pokud jedu z ČR na vídeňské letiště (bez zastávky, za účelem odletu)? Případně osoba, která mě na letiště veze, musí něco vyplnit, mít nějaký papír s sebou? Moc děkuji.

  • Ondra napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, už jednou mi AirFrance zrušili let (4.4.) na lince Praha->Paříž->Punta Cana. Přebookoval jsem to na 15.4., tam tedy zatím informace o zrušení letu potvrzené nemám, ale když jsem dnes koukal na AirFrance na nabídku letů, tak na této lince zrušili celou nabídku pro duben.
    Nemáte informace proč ty lety ruší nebo jestli mám aktuálně pro ten let 15.4. zbytečné obavy?
    Děkuji moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud ty lety nevidíte v rezervačním systému budou asi s největší pravděpodobností zrušeny, aktuálně platí ve FR stále omezení, takže se jim jednoduše nevyplatí letět. Bohužel ani na KLM přes AMS to přebookovat nepůjde, protože DR mají Nizozemci na entry banu.

  • Vlasta napsal(a):

    Dobrý den, v únoru 2020 jsme u společnosti RYANAIR kupovali letenky na červenec 2020. Let byl z důvodu epidemiologické situace zrušen. Společnost nám nabídla jako náhradu voucher, který jsme neakceptovali. Do dneška stále nepřišly peníze zpět. Prosím Vás, chtěla jsem se zeptat, je možné že jsme stále ve frontě ,,čekatelů,, na vrácení? Zdá se nám to již dlouho…
    Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, peníze dnes vyplácí Ryanair od 7 dní, jen je potřeba projít správně za sebou kroky pro vyplacení, pošlete to prosím sem a kouknem na to.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den, co je prosím zapotřebí při letu z Delhi přes Doha (či Paříž) do Prahy. Jedná se o Indického občana, který přilétá za prací. Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro vstup do ČR bude potřebovat vyplnit příjezdový formulář a PCR test před odletem, 5 dni karantény po příletu a další PCR test. Určitě bude pak předkládat doložení výjimky, že může do ČR přicestovat.

    • Anna napsal(a):

      to je prosím dokument: Proof of econ. activities ? děkuji

    • Honza napsal(a):

      V tom se bohuzel vubec neorientuju, to je dotaz na primo na mzv.

  • Petra Válková napsal(a):

    Dobrý den, mám otázku ohledně letu z Vídně do Dominikánské republiky s přestupem v Paříži na CDG. Dle Air France letecká společnost nevyžaduje žádný test – dle našeho MZV osoby tranzitující přes letiště pokud neopustí tranzitní prostor, nepotřebují test PCR ani jiný, pouze čestné prohlášení o bezinfekčnosti. Je to skutečně takto platné?
    Děkuji Petra V

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano přestup na CDG by měl podle dostupných informací být bez testu.

  • Jan napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz ohledně zrušených letenek s ČSA. Od května nám dluží peníze za 3 zrušené letenky Praha – Paříž. Nárok na vrácení nám uznali, ale vždy jsme dostávali jen obecnou odpověď, poté že mají moratorium a teď jsou v insolvenci. Je nějaká šance z nich peníze získat zpátky? Pokud ano jakou cestu byste volili (např. společnosti na vymáhání)? Předem děkuji za jakékoliv tipy, rady či zkušenosti. Hezký den.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud bylo placeno kartou tak určitě nejdříve zkusit chargeback přes banku, pokud ne tak je aktuálně asi jediná možnost se přihlásit do insolvenčního řízení.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den, nemáte prosím zkušenost v této době s přestupem v Zurichu? Plánuji letět na Mallorcu, přestup je v Zurichu 40 minut, oba lety se Swiss. Když je to na jedné letence, mělo by to být prý OK. Nikde jsem se ale nedočetla, jak to probíhá aktuálně, zda tam nejsou nějaké další kontroly třeba a ráda bych se vyhnula nějakým komplikacím. Dá se to v pohodě stihnout? Předem moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, stihnout se to dá, nemusíte mít obavy, je i cílem aerolinky, abyste to stihla…

  • Tom napsal(a):

    Dobry den, prosim o radu, jak vyuzit CSA EMD pri nakupu nove letenky na webu CSA? nikde nevidim zadnou kolonku, kde by se vypsal nejaky kod (cislo dokumentu EMD?). Predem diky!

    • Tomáš napsal(a):

      Musíte zavolat na zákaznickou podporu a ústně let objednat.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mělo by to jít pouze přes telefon.

  • Adam napsal(a):

    Zdravim Vas, ma nekdo zkusenosti s cestou do USA, udajne lze vstoupit kdyz zustanete 14 dnu mimo zeme, ktere maji zakazany vstup (Mexiko, Turecko atd..). Diky za odpoved.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano mělo by to nbýt možné, třeba napíše někdo, kdo už to absolvoval.

    • Karolina napsal(a):

      Ahoj taky by mě zajímalo.
      Já to takhle „risknu“ měla bych letět 2 přes FRA do MEX.
      PO 14 dnech letím do LA.
      Držte palce

    • Adam napsal(a):

      Kam letis do mexika?

    • Adam napsal(a):

      Kdyz tak muzu te kontaktovat napisu ti telefonni cislo a napis mi tam email. Tady email psat nechcu, cislo stejne zanikne diky.

    • Karolina napsal(a):

      Letim do Mexico City s prestupem ve Frankfurtu. V mexiku zustanu 14 dni a pak do LA.
      klidne napis cislo 🙂

    • Adam napsal(a):

      604337689 napis mi email diky

  • Aleš napsal(a):

    Zdravím, je potřeba mít PCR test, když letíme Mnichov – Lisabon – Cancún? Kontrolují PCR test v Lisabonu, když je přestupujeme? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano PCR by měl být i jen na přestup v Lisabonu.

  • Frank napsal(a):

    Dobry den, chci se zeptat, jestli je nutne mit testy pri letu s Emirates z Dubaje do Vidne, kdyz pro me nebude Viden konecna destinace a pokracuji ihned do ČR. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, do přijezdového formulare ČR vyplňujete start vaší cesty, což je SEA odkud je potřeba tak jako tak test.

  • Luca napsal(a):

    Ahoj, chci se zeptat aktualne pri letu na Malorku prestup v Zurichu. Je nutne na cestu tam mit PCR a dite do 5 let jsem nasla test mit nemusi? Transfer ve Svycarku je bez testu, ze? Ohledne navratu do CR, dospely staci antigen a dite 4 roky ,musi mi take test? Nejsme si jista z informaci co jsem nacetla.Moc dekuju za pomoc

    • Honza napsal(a):

      AHoj, ano aktuálně už je tranzit ve Švýcarsku zase bez testu. 4-leté nemusí mít test ano na Mallorcu, ano do ČR.

    • Luca napsal(a):

      Asi jsi chtel napsat ani na malorku ani do CR….dekuju moc!!

    • Honza napsal(a):

      jj ani

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *