Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Mirka napsal(a):

    Dobrý den,chtěla bych 19.4. letět do Černé Hory,letenky jdou stále nahoru.Myslíte,že mám vyčkávat jestli půjde cena dolů a nebo si letenku koupit co nejdříve?

    děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u letenek do týdne před odletem je spíše pravděpodobnost, že bude cena stoupat. Při dnešní situaci se samozřejmě může stát s cenou cokoliv, ale obvykle už to jen stoupá.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den,chci se zeptat.V červenci bychom měli letět na Rhodos se společnosti Ryanair.Odlet a potom přílet do Vídně a autem hned do ČR. Musíme si při cestě zpět dělat na Rhodosu test, aby nás Ryanair pustil do letadla nebo stačí pouze ten při odletu na Rhodos.
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím bych to neřešil, ta pravidla přes léto budou určitě úplně jiná než jsou teď…

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den Honzo, zažádali jsme po roce Air France o storno vaucheru a vrácení peněz za nevyužité letenky. Nevíte prosím jak dlouhou dobu si nárokují na vrácení peněz po zažádání?? Díky moc za odpoveď. Petra

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to vyloženě individuální, někdy to zdržují, někdy vyplatí, pokud by se třeba týden, 10 dní nic nedělo určitě bych se ozval jak to vypadá.

  • Dominika Horáčková napsal(a):

    Dobrý den, aktuálně se nacházíme ve Španělsku -2 dospělé osoby a 3 děti ve věku 3,4,5, v pátek odlétáme z Malagy do Vídně a poté se přesunujeme autem so ČR. Prosím jaké testy a formuláře je potřeba pro návrat mít ? Děkuji

    • Kateřina napsal(a):

      Dobrý den, včera – tj. 10.4. jsme letěli Tenerife – Vídeň (odlet 17,00) – následně tranzit autem do ČR.
      Potřebovali jsme pouze letenky a vstupní formulář do Rakouska ( odkaz nám poslala letecká společnost – my letěli s RyanAir). Formulář chtěli vidět jak na Tenerife, tak ve Vídni při příletu, ale jakmile tam uviděli „transit Czech rep.“ přestali jsme je okamžitě zajímat a všude nás hned pustili. Nepotřebovali jsme žádné testy ( my si teda pro jistotu udělali antigen- ale nikdo je vidět nechtěl – takže jsme akorát vyhodili 40Euro/osoba :(……………… Do ČR jsme tranzitovali přes Mikulov v cca 1,00 ráno a nikde žádná kontrola. Tak snad vám to klapne stejně jako nám… Užívejte sluníčka . Kateřina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, do Vídně nepotřebujete nic, předpokládám, že pojedete autem, takže na letišti se po příletu prokážete třeba potvrzení o parkování a sdělíte, že okamžite jedete do ČR.
      Pro vstup do ČR je potřeba vyplnit příjezdový formulář, pro 2 dospělé a 5-ti leté dítě si musíte udělat před odletem antigenní test, po příletu všichni 3 dojít na PCR test. Zbylé děti jsou bez testu.

  • Karin napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda na Mallorcu opravdu musí být PCR test, když je (narozdíl od Španělska) v oranžové zóně semaforu? A pokud je nutný test PCR, může to být i ten nový ze slin? Moc děkuji za odpověď.

    • Kateřina napsal(a):

      Letěli jsme na Tenerife 3.4. a stačil i PCR ze slin. PCR test opravdu vyžadují a kontrolují už při odletu. Také je třeba vyplnit jejich dotazník ohledně pobytu, čísla letu a sedadla. my jsme to zvládli i na letišti při check – inu, ale byl to trochu stres. Takže doporučuji vyplnit dopředu, pokud se odbavujete on-line. Při příletu vyžadují QR kód, který se vám po vyplnění vygeneruje.- pokud letíte např. jako rodina, lze to udělat i skupinově a potom už vám bude stačit kódy ukazovat na jednom telefonu – takže ho mějte při příletu nabitý…. pokud si to nebudete tisknout na papír. PCR test na příletu vidět nechtěli, ale vyžadovalo ho ubytování. každopádně vás zkontrolují hned na odletu a bez něj vás do letadla vůbec nepustí. Hezký výlet 🙂 Kateřina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro cestu na Mallorcu je určitě potřeba PCR, pokud vám laboratoř vydá potvrzení, tak může být i ze slin. Jinak oranžová je Mallorca z hlediska ČR takže pro cestu zpět, tam potom stačí negativní antigenní test.

  • Pavel napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz ohledně tranzitu přes Amsterdam. Podle dostupných informací již není vyžadován ag test 4h před odletem, ale stačí pcr test 72 hodin před odletem, je to tak správně? Jsou tam ještě nějaká další omezení?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano stačí aktuálně ten PCR, je potřeba zůstat v „airside“ a neopouštět letiště.

  • Soňa napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    nevim nikde dohladat správnu info- chceli by sme ist na 5dni do Lisabonu koniec kvetna z Prahy. Je nutná po prijazde karantena v Portugalsku? Alebo stačia negativ pcr testy?

    Dakujeeem, Sona

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně je karanténa pro lety z ČR povinná, ale jak nám padají čísla, měla by být snad zanedlouho zrušena, Slováci ji už třeba povinnou nemají.

  • marek napsal(a):

    Ahoj, nenašel jste někdo tu aplikaci pro vstup do mexika? mělo by to jít předvyplnit, – je tam problém toho vygenerování QR kodu 12 hod před příletem,( 11:50 je doba letu) na stránkách to nejde přednastavit.

    Bitte registrieren Sie sich und geben Sie Ihre Daten ein. Entweder
    a) das Formular auf der Seite http://www.vuelaseguro.com ausfüllen und QR Code generieren (ab 12 Stunden vor Abflug) oder
    b) In der App ausfüllen (zu jedem Zeitpunkt möglich) und QR Code später generieren (ab 12 Stunden vor Abflug)

    Die mexikanischen Gesundheitsbehörden fordern derzeit keine Bescheinigung über den Gesundheitszustand oder Testergebnisse. Quarantänemaßnahmen sind nicht vorgesehen. Es wird jedoch vermehrt Fieber gemessen und es ist möglich, dass sich Reisende einer Untersuchung unterziehen müssen, wenn sie Symptome zeigen.

  • Jiří Ureš napsal(a):

    Dobrý den, rád bych se zeptal na možnost navrácení peněz za zrušený let ze dne 9.5.2020 do Barcelony. Jedná se o zpáteční letenku. Využil jsem formulář pro vrácení peněz ihned po zrušení, ale bohužel do této chvíle mi nepřišla žádná refundace, jen e-maily od společnosti Ryanair s nabídkou voucheru s platností do konce roku 2021. Na konci e-mailu je link ohledně vrácení peněz, který odkazuje opět na formulář. Po jeho opětovném vyplnění hlásí informaci, že žádost nemůže být vyřízena, protože již byla jednou podaná.
    Při kontaktování společnosti žádná reakce z jejich strany, e-maily se vrací zpět.
    Děkuji za pomoc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pošlete nám to sem, kouknem na to, Ryanair teď vyplácí celkem bez problémů.

  • Petr Provaznik napsal(a):

    Dobry den Honzo,
    Mate nejakou zkusenost s refundaci letenek letenek u InterJet (Mexico ) za neuskutecne lety z duvodu Ccovidu..

    Diky za informaci

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkušenosti máme ale zatím žádný velký úspěch, bohužel je to aerolinka prakticky mimo jakékoliv jinak fungující páky.

    • Petr Provaznik napsal(a):

      Takze myslite ze nema smysl tim ztracet energii, mam tam cca 600 USD, puvodni web se jevi nedostupny, apka taky nereaguje
      A zadny jiny primy kontakt jsem nenasel a ty “neprime” mi vraci info ze letenky nelze refundovat

    • Honza napsal(a):

      Máte tam dost, určitě bych to zkusil jakýmkoliv možným způsobem, za zkoušku určitě nic nedáte…

  • Iveta napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli jsou u Ryanairu rozdilne ceny za zavazadla, pokud je koupím hned při rezervaci nebo později ve správě rezervace. Našla jsem jen informaci, že na letišti je to pak mnohem dražší. Děkuji, Iveta

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano nejlevnější jsou rovnou při rezervaci, o cca 10 € jsou pak dražší pokud je koupíte online kdykoliv do odletu, přímo na letišti je to pak nejdražší.

  • Jozef napsal(a):

    Zdravím, chcel by som sa opýtať na ako vyhľadávať dovolenku od 24.7 cca. 10 dní s deťmi 1|4|11 niekde k moru s All. Do cca. 2000 e komplet.
    Budem rád za každú radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pošlu na email.

  • Katerina napsal(a):

    Dobrý den, letíme v sobotu 10.4. Tenerife-Vídeň a ihned autem do ČR. Je nutný test. Moc děkuji za info.
    Katka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, z hlediska Rakouska ne, z hlediska ČR by měl být antigenní test provedený už na Tenerife – záleží co uvedete do příjezdového formuláře.

    • Kateřina napsal(a):

      Děkuji, jen pro info – test po nás nikdo nevyžadoval ( pro jistotu jsme ho sice měli), ale nikdo ho nechtěl vidět. na hranicích nikdo nebyl, ani při cestě tam – ani zpět… možná štěstí 🙂
      Daleko více je na příletu do Vídně důležitý „příjezdový formulář“ – lze stáhnout na stránách rakouské vlády, ale pokud napíšete do „místa pobytu“ TRANSIT TO CZECH REP. – jde vše úplně hladce a už se o vás nestarají…. Hezký den a děkujeme za rady . Kateřina

    • KateřinaK napsal(a):

      Děkuji, jen pro info – test po nás nikdo nevyžadoval ( pro jistotu jsme ho sice měli), ale nikdo ho nechtěl vidět. na hranicích nikdo nebyl, ani při cestě tam – ani zpět… možná štěstí 🙂
      Daleko více je na příletu do Vídně důležitý „příjezdový formulář“ – lze stáhnout na stránách rakouské vlády, ale pokud napíšete do „místa pobytu“ TRANSIT TO CZECH REP. – jde vše úplně hladce a už se o vás nestarají…. Hezký den a děkujeme za rady . Kateřina

  • Hanka napsal(a):

    Ahoj Honzo,prosím o radu jak vyřešit vrácení peněz za letenky od Aeromexico koupené přes Pelikána. Původně jsme měli letenky z Mnichova do Cancúnu na březen,již několikrát nám lety rušili,měnili a my si následně termíny našli nové,ale teď při poslední změně nemáme z čeho vybírat už jsme zkrátka ani na duben a květen nenašli nic co by nám vyhovovalo a později už jet nechceme. Pelikán nám i nabídl,že můžeme zažádat o vrácení peněz,ale Aeromexico nám je prý vyplatí až za rok. Myslíš,že se dá rychleji uspět s chargebackem? Nebo jak by jsi postupoval. Děkuji H.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel u toho AM je to dost komplikované, zkusil bych se asi domluvit s Pelikánem, aby poskytli všechny údaje a tlačil bych přímo na AM sám, chargeback zkusit můžete ale řekl bych že kvůli „přeprodejci“ u banky neprojde…

  • Mirek Dvořák napsal(a):

    Zdravím, po dlouhých dohadách s TripAirem, se nám z nich podařilo vytáhnout vouchery za náš zrušený let z loňského roku. Hodnota na vouchere je ovšem v SEK (Což pokud sem správně dohledal jsou švédské koruny) po přepočtu je tato hodnota ještě větší než kterou jsme za letenky skutečně zaplatili. Otázka zní zda s tím máte nějaké zkušenosti, a co doporučujete? Dělat mrtvého brouka a letenky pak přes voucher zaplatit v SEK a nebo rozjet opětovně kolečko bombardování TripaAiru aby hodnoty voucheru opravili?

    Díky za odpověď!

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, třeba se někdo ozve, ale že by to vystavili v SEK jsem ještě neviděl… Zkusit uplatnit, jinak bych se asi zbytečně neozýval…

  • Blanka napsal(a):

    Dobrý den, máte nějaké tipy na levné letenky na Ibizu v letních měsících? Předem děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, z Prahy má celkem dobré ceny Lufthansa, nejlevnější přímé letenky pak nabízí Ryanair z Vídně nebo Berlína.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, potřebuji pro cestu z ČR (Swiss Air) do Punta Cany– přestup v Curychu PCR test nebo bude stačit antigenni? Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na přestup ve Švýcarsku aktuálně test potřeba není.

  • Mirka napsal(a):

    Dobrý den,když si budu kupovat jízdenku na vlak z Ostravy do Vídně na nádraží,dá se koupit zároveň i jízdenka z nádraží na letiště abych se nemusela zdržovat.
    děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, koupit se dá u OBB jako online listek, standardně jde koupit ale i v automatu u nástupiště a je to otázka pár minut.

  • Petr napsal(a):

    Ahoj, chci se zeptat co potřebujeme při cestě do Portugalska s odletem z Vídně, koncem dubna. Potřebujeme test již před odletem a test i nazpět do ČR? Slyšel jsem, že pokud letíme z Vídně, nemusíme v Portugalsku do karantény. Je to nějak hlídané? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je určitě potřeba PCR test, pro cestu zpět aktuálně stačí antigenní pro vstup do ČR (repektive pokud pak pojedete autem je možné ho udělat až po příjezdu do ČR – záleží ale co vyplníte do příjezdového formu CZ). Karanténa by u letů z AT být neměla, předpokládám, že dokonce dubna pokud se nestane něco nepředvídatelného nebude ani z CZ.

  • Ludmila napsal(a):

    Dobrý den, od ČSA jsme vloni dostali vouchery do Barcelony, ty bohužel nevyužijeme. Nyní nám ČSA nabídla tyto vouchery prodloužit o rok, nebo se přihlásit do insolvenčního řízení. Nevíme, co bude lepší. Za odpověď předem děkujeme.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkusil bych ještě chargeback od banky, ten pokud projde, tak je to nejlepší řešení, jinak u insolvenčního řízení se obávám že toho moc nedostanete.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *