Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Dana a Milan napsal(a):

    Přátelé a Honzo, letíme v neděli 29.8. z Vídně do Burgasu přes Kiwi, zatím nám odbavené letenky neposlali, ale mají na to až do 28.8., tedy do zítra. Spoléháme na to, že to pošlou, my je vytiskneme v barvách Ryanair a měli by je tedy akceptovat. Řešíme jiný problém. Nejsme si jisti, jestli TAXI UBER jezdí ve Vídni. Víme, že tam probíhal soudní spor, že je chtěli zakázat. Nevíš náhodou Honzo anebo kdokoliv tady, jestli UBER tam funguje ? Potřebujeme se přesunout na letiště ve Vídni z jednoho místa poblíž letiště, kde necháváme auto. Díky moc.

    • Honza napsal(a):

      Ano, Uber by měl ve Vídni jezdit.

  • Pavel napsal(a):

    Zdravím Vás. 12. Října letíme do Trapani na Sicílii. Letíme s Ryanair. Jsme plně naockovaní s covid pasem. Slyšel jsem, že Itálie vyžaduje před odletem test i u očkovaných. Musíme mít tedy s sebou při nástupu na palubu test, nebo nám stačí covid pas?
    Děkuji moc za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne není to pravda, do Itálie stačí kompletní očkování a vstupní formulář.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den, koupila jsem si přes Kiwi letenky, let zrušen a zažádala jsem o vrácení částky. I po měsících se nic neděje. Nemůžu najít nikde ani kontakt. Na zákaznické podpoře nikdo nereaguje 🤷 Nemáte tip jak na ně? Diiky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, neustále otravoavat, další cesty jsou pak už jen přes ČOI, atd.

  • Petra Zmeskalova napsal(a):

    Dobry den, muzete mi prosim poradit: letim s Ryanair z UK (Londyn) to CR 3.zari. Mam obe ockovani pred vice jak 14ti dny. Bude mi na ceste do CR stacit pouze vyplneny formular a potvrzeni o vakcinaci? Dekuji moc, s pozdravem Petra Z.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano bude to stačit.

  • Tomas napsal(a):

    Prosím, heslo při registraci si si mohu vymyslet?
    Nemám chytrý telefon. Nahradí ho tablet bez SIM karty?

    • Honza napsal(a):

      Jakou registraci máte na mysli?

    • Tomas napsal(a):

      Omlouvám se PLF do Recka. Tomas

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den, každý rok jsme kupovali letenky z Berlína s předstihem na Kanáry. Letos jsme to nechali naopak na poslední chvíli a zvažujeme změnu s odletem s Vídně. Hledám pro a proti. Nevíte, jak je to s těmi ekologickými zónami ? Zda se to týká i oblasti letiště? Případně kde si to mohu ověřit ?Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, popravdě netuším, jaké ekologické zóny máte teď namylsli :).

  • Libuše napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    v květnu jsem kupovala letenky na Maltu přes Air Malta s odletem na polovinu září 2021. V polovině července se změnily podmínky vstupu na Maltu, kam teď pustí už jen očkované, což nesplňuji a nevypadá to, že by se v září něco změnilo. Je možný rebooking letu, voucher nebo je letenka zkrátka už na vyhození? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží čistě jen podle tarifu, ve kterém byly letenky zakoupeny. Obecně nárok na refund není.

  • Karel napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat.
    Přes kiwi.com jsem zakoupil letenku do Barcelony se společností EasyJet (spolu pak s dalšími přelety jinam, ale to poletíme zase s někým jiným). U letu do Barcelony s EasyJet mi píší, že se musím odbavit přímo u let. společnosti buď na letišti nebo online. Mám pouze jedno rezervační číslo pro všechny lety a když se snažím odbavit, tak mi to rezervační číslo prostě EasyJet vzít nechce. Netušíte kde může být chyba? Na kiwi už jsem psala, ale nikdo mi neodpověděl. Letíme za 14 dnů, takže odbavení online by už mělo být otevřené.
    Moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v části checkin vyplnit PNR + příjmení jednoho z cestujících, pak byste se na easyjet.com měla přímo odbavit, pokud to ani tak nejde tak bude někde chyba a je potřeba kontaktovat Kiwi, pozor, pokud nemáte přikoupené další služby od Kiwi tak vám na emaily reagovat nebudou.

  • Karolína napsal(a):

    Dobrý den, mám rezervovaný let společnosti Ryanair přes vyhledávač kiwi.com. Ve zprávách se objevilo, že Ryanair neodbavuje pasažéry s takovou letenkou. Po kontaktování Ryanair my potvrdili správný PNR, ale emailová adresa nebyla správná. Kontaktovat kiwi je těžké kvůli velkému počtu telefonátů na jejich straně. Co byste radil/i udělat? Kiwi na své stránce píše, že se jedná jen o letenky přes mobilní aplikaci, když si však vytisknu odbavený palubní lístek, který mi zašlou den před odletem, neměly by nastat žádné problémy. Prosím o radu co mám v tuto chvíli udělat či na koho se obrátit.
    Potřebuju odledět v konkrétní datum a čas.
    Předem děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, s tím palubním lístkem, který bude přímo od Ryanair a zašle vám ho Kiwi problém nebude. Nikdo na gate nemá šanci zjisti přes koho jste si letenku kupovala.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den, prosím poraďte, letíme na Korfu přes Vídeň. Musíme na cestě zpět vyplňovat příletový formulář do ČR když se budeme vracet z Rakouska, které je pro nás jen jako tranzit? Díky moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano příjezdový formulář potřebujete, uvedete ale na něm jen to Řecko, protože v Rakousku nestrávíte déle než 12 h.

  • Jana Herrová napsal(a):

    Dobrý den, uvažujeme o koupení letenek do Valencie s Lufthansou. Jsme plně očkovaní a Lufthansa prý na palubu vyžaduje testy, ale cílová destinace uznává očkování. Prosím, nevíte jak to tedy je? Děkuji J.H

  • Petr napsal(a):

    Ahoj, při odbavení letu od Ryanair v září na Ibizu jsem zřejmě omylem nepřidal zaplacené 20kg zavazadlo u svého jména.
    Mohu dodatečně přidat zavazadlo sám nebo musím přes Ryanair? Je to placené? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud bylo zavazadlo koupeno a je v rezervaci, tak se nikam už přidávat nemusí, jen ho na palubní vstupence nepíšou, normálně se ale odevzdá na checkinu. Pokud nebylo koupeno vůbec tak jde vždy do odletu přikoupit.

  • Jiří napsal(a):

    Dobrý den, letíme s přáteli s Wizz Air z Vídně do Burgasu. Nyní řeším jaké všechny papíry budu potřebovat když jsem ještě nepodstoupil očkování. Je mi jasné že ANTIGEN či PCR test budu potřebovat jak pro cestu tam, tak i zpět + příjezdový formulář. Nevíte jestli bude zapotřebí vyřídit ještě nějaké papíry? např. pro vstup do letadla a pod. Děkuju

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, s testem by to mělo jít bez omezení tam i zpět, příjezdový formulář pak až při cestě do ČR.

  • Tomáš napsal(a):

    Dobry den, chtel bych se zeptat na jednu vec. Mam zaplacenou letenku Praha-Barcelona pro 3 osoby 13.10.-18.10. odlet 10:50 se spolecnosti Vueling. Dnes mi prisel mail,ze mi museli zmenit let do Barcelony na stejny den,akorat odlet 21:25. To mi ale nevyhovuje. V jejich aplikaci byla moznost souhlasit se zmenou, ale nebyla moznost si cas zmenit. Az kdyz jsem souhlasil, tak se tam objevila moznost prebookovani ale za 55euro za osobu. Je nejaka moznost jeste s casem odletu hybat zdarma? Chtel bych odletet o den drive,kdyz nemohu toho 13. dopoledne. Pripadne je nekde nejaky mail na Vueling,odkud mi odepisou? Diky za odpoved. Tomas

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud už byla změna potvrzena tak nárok na další změnu už nebude, jedině to zkusit vykomunikovat přes telefonní linku, to je jediná cesta, jak lze Vueling aspoň trochu kontaktovat.

  • Jitka napsal(a):

    Ještě bych se zeptala,pokud dokoupím sedadla /letím s dcerami 19 a 14 let/ odbavím se v klidu doma na oba lety? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ano, všechny, kterým koupíte sedadlo odbavíte až 30 dní před odletem, kdo je nemá tak 24h před odletem.

  • Jitka napsal(a):

    Dobrý den. Zkouším koupit letenky do Osla z Ryanair. Postupují podle vašeho návodu o zaplacení. Odklikla jsem, že nechci jejich kurz, ale karta mi nejde změnit. Pořád mi ukazují cenu ve zlotých. Jak postupovat dál. Děkuji. Jitka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, cena ve zlotých je vpořádku, musí tam být cena v měně letiště odletu, cena v CZK by byla přepočítána nevýhodným kurzem.

    • Jitka napsal(a):

      Děkuji moc za rychlou odpověď. Ještě, že Vás máme. Jitka

  • Pavel napsal(a):

    Dobrý den,
    máme koupené letenky na Havaj, odlet na konci října. USA však stále drží restriktivní opatření v podobě zákazu vstupu občanů EU v rámci turistiky. Už minulý rok jsme měli takhle cestovat, ale letenky nám byly zrušeny a peníze vráceny z důvodu zrušení letu ze strany letecké společnosti. Letenky jsme kupovali přes Letušku.cz. Nenapadlo by mě, že letos bude situace ještě horší, alespoň ve smyslu našich letenek. Minulý rok jsme byly z nekonání cesty zklamáni, ale aspoň nám byly vráceny peníze (kromě zakoupeného pojištění, ale to jsme nějak překousli). Schválně jsme se nechali naočkovat proti covidu právě proto, abychom mohli zase normálně cestovat (ještě k tomu mRNA vakcínou, která je ve velkém používána v USA). Kýžený benefit z očkování se nám ale nedostává a v podstatě nám je k ničemu. V USA nás stále nechtějí. A silně pochybuji, že tento zákaz do doby našeho odletu zruší. Psal jsem na Letušku.cz a i když mám zakoupené komplexní pojištění EXTRA včetně zrušení cesty, tak peníze mi prý nevrátí, protože plošný zásah státní moci nebo veřejné správy se pod pojištění nepočítá a není důvodem pro storno letenek. V podstatě se jedná o částku 45 tisíc, 3 osoby. Peníze by mi byly vráceny jen v případě, kdyby byly lety zrušené, ale ty se teď už neruší jako minulý rok a vypadá, že asi už ani nerušeny nebudou i přes zákaz cestování na straně USA. Dle flightradaru24 lety rušeny nejsou. Alternativou je prý změna termínu, ale to už jsou zase další poplatky a navíc nemalé doplatky k nové ceně letenky, protože letenky jsem kupoval v době, kdy byly relativně levné (nyní jsou podstatně dražší). Existuje nějaká schůdná cesta, jak získat peníze zpět? Letíme s Lufthansou… Předpokládám, že nejsem jediný, kdo to takhle má. Bohužel tato velmi frustrující situace jen mnohé cestující akorát odradí od dalších možných cest v případě propadnutí peněz. Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to máte s Lufthansou tak jedině rebooking, ten je ale zdarma a bez poplatků, jde ale i na letenky kamkoliv jinam, takže by neměl být problém kdyžtak změnit destinace. Pojištění se na tato rizika nikdy nevztahuje, jinak aktuálně je zase trochu šance, že by mohlo být uvolěnno od 6.9.2021, ale samozřejmě je to už po několikáte, kdy to předtím nekolikrát nevyšlo…

  • Květa napsal(a):

    Dobrý den, Dánsko (autobusem) pro plně očkované. Test ano nebo ne? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne neměl by být třeba ani při pozemní dopravě.

  • Jarmila napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat ohledně voucheru za letenky od společnosti esky, který zanedlouho vyprší a společnost odmítla vyplatit peníze za zrušený let. Nevíte, zdali je možné ho prodloužit, popř. jak je možné je kontaktovat mimo email, který mají jako zákaznickou podporu a na který už mi přes měsíc neodpověděli ani na jeden ze zaslaných emailů?
    Popř. jestli nevíte, jak je možné vouchery uplatnit přes vueling? Nikde nevidím možnost kde ho uplatnit.
    Děkuji:)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel je to přeprodejce takže ten voucher bude mít pravidla podle toho, jak si je stanoví. Prodej letenek není nijak regulován, takže to funguje tak, jak si to sami nastaví.

  • Šimon napsal(a):

    Hezký den všem,

    rád bych se zeptal, zda má někdo aktuální zkušenost s odletem se společnosti Ryanair, přičemž kupoval letenky na portálu Kiwi.com a na letišti je předložil v tištěné formě. Kiwi totiž informuje, že Ryanair neuznává pouze letenky z aplikace Kiwi a postačí je mít vytištěné. Ryanair tvrdí opak, tak by mě zajímala osobní zkušenost. Mám pár dní do odletu. Raynair přestal letenky uznávat od 18. sprna, já bohužel letenku kupoval již dříve.

    Děkuji a hezký den.

    https://zdopravy.cz/ryanair-prestane-poustet-na-palubu-cestujici-s-palubni-vstupenkou-od-kiwi-com-89358/

    • Honza napsal(a):

      Pokud máte standardní palubku Ryanair tak nemají šanci zjistit na gate kde jste to koupil… dneska se navíc palubky prakticky ani nekontrolují, jen se načítá QR kód.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *