Kompenzace za zpožděný nebo zrušený let - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou

Kompenzace za zpožděný nebo zrušený let

11.7.2018 14:17 48 komentářů

Cestování přináší spoustu skvělých zážitků, někdy nám ale může pěkně pocuchat nervy. Dlouhé bezvýznamné čekání v odletové hale na letadlo, se kterým už jsme měli přistávat v cílové destinaci nebo zpráva o zrušení našeho letu nám může cestování pořádně znechutit. Takové situace se bohužel dějí a v tomto článku se dozvíte, jak si při nich počínat a co můžete od aerolinky požadovat.

Nárok na kompenzaci

Nárok na kompenzaci nevzniká každému automaticky a řídí se striktními podmínkami, které upravuje Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004. Prvně se musíme ujistit, že náš let začíná ve státě Evropské Unie, v Norsku, Švýcarsku nebo na Islandu, nebo v tomto státě končí a je provozován evropskou aerolinkou. Nezáleží na tom, jestli byla letenka koupena přímo u aerolinky, nebo u zprostředkovatele (např. Pelikán, Královna, Letuška, apod.). Pokud tuto podmínku splňujeme, můžeme si ji odškrtnout a pokračovat k další.

Kompenzace za zpožděný let

Bez ohledu na příčinu zpoždění mají aerolinky povinnost postarat se o své cestující, pokud je let opožděn. Při zpoždění má aerolinka tři možnosti, co cestujícím nabídne. Cestující může dostat buď poukaz na občerstvení, proplacený nocleh nebo finanční kompenzaci. Nutno podotknout, že aerolinka si nemůže sama vybrat, jakou kompenzaci cestujícímu nabídne, musí se řídit pravidly uvedenými ve zmíněném Nařízení EU. Tato pravidla si nyní přiblížíme.

Nárok na občerstvení

Poukaz na občerstvení má právo dostat každý cestující, jehož odlet je opožděn o určitý čas. Délka zpoždění, od které máme na poukázku nárok se liší podle délky letu:
 
• Lety v délce 3 500 km a více – zpoždění min. 4 hodiny
• Lety v délce 1 500 – 3 500 km – zpoždění min. 3 hodiny
• Lety v délce do 1 500 km – zpoždění min. 2 hodiny
 
Poukaz většinou stačí na sendvič nebo bagetu a láhev vody, případně na malé jídlo z letištní restaurace. Pracovníci aerolinky cestující svolají na určité místo, kde jim poukazy předají. Pokud cestující výzvu přeslechl, může se zeptat obsluhy na své gate.

Nárok na ubytování

V případě, že se zpoždění protáhne přes noc do dalšího dne, musí cestujícímu aerolinka zajistit a zaplatit ubytování včetně dopravy z letiště a přiměřené stravy. Tato povinnost aerolince vyplývá opět při jakémkoliv důvodu vzniku zpoždění, ať už je to porucha letadla, stávka, hurikán nebo třeba i nehoda na runwayi, která zamezuje letadlům odlétat a přilétat. O právo nechat se ubytovat se musí cestující často přihlásit sám, např. u pracovníka u gate nebo přepážky check-in. Aerolinky toto poskytují nerady a často se snaží z této povinnosti cestujícímu vymluvit, trvejte však na svém, případně se odkažte na Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004, kde je tato povinnost zanesena. Pokud i přesto aerolinka ubytování na místě nezajistí, můžete si ho zajistit sami a poté po aerolince požadovat proplacení nákladů.
 
Je-li zpoždění delší než 5 hodin, má cestující nárok kromě občerstvení a noclehu také zrušit svou letenku, přičemž aerolinka mu musí proplatit její nevyužitou část a případně dopravu do výchozího bodu cesty.

Nárok na finanční odškodnění

Pro cestujícího nejvýhodnější je samozřejmě finanční kompenzace. Ta se váže k času příletu do cílové destinace. Pokud v cílové destinaci přistanete minimálně o 3 hodiny později, než je uvedeno v letovém řádu, případně na letence, má cestující nárok na peněžní odškodnění. To platí i v případě, pokud letadlo přistane na jiném letišti a do cílové destinace jste dopraveni jiným způsobem, např. autobusem. Vždy se počítá čas příjezdu do cílové destinace. U finanční kompenzace už ale hraje roli důvod zpoždění a ne vždy na něj cestující dosáhne.
 
Na finanční odškodnění má cestující nárok, pokud zpoždění vzniklo:
• z důvodu stávky zaměstnanců aerolinek
• tak, že se pilot nebo posádka na let dostavili pozdě
• z důvodu nemimořádné technické závady na letadle (např. při přistání praskla pneumatika podvozku)
 
Nárok na odškodněním cestujícím nevzniká, pokud zpoždění vzniklo:
• špatným počasím (mlha, vichřice, výbuch sopky, apod.)
• z důvodu stávky zaměstnanců letiště
• z důvodu mimořádné a aerolinkou neovlivnitelné závady na letadle (např. při srážce s ptákem)
• na základě pokynů řídících letového provozu
• nestabilní politickou situací v zemi (válka, povstání, apod.)
• z jiných bezpečnostních důvodů
 
Pokud tedy splňujeme i nyní nárok na finanční kompenzaci, můžeme se při zpoždění o více jak 3 hodiny domáhat následujících částek:
 
Při letech v rámci EU, Švýcarska, Norska a Islandu:
• do 1 500 km – 250 EUR
• nad 1 500 km – 400 EUR
 
Při letech mezi EU, Švýcarskem, Norskem a Islandem a letištěm mimo:
• do 1 500 km – 250 EUR
• 1 500 – 3 500 km – 400 EUR
• nad 3 500 km – 600 EUR
 
O odškodnění žádejte první přímo u aerolinky, nejlépe emailem s přiloženou kopií palubní vstupenky, letenky a nejlépe fotkou příletové tabule dokazující zpoždění daného letu. Pokud vás aerolinka odbyde, nabídne nižší odškodnění nebo máte pochybnost o její interpretaci důvodu zpoždění, obraťte se na Úřad pro civilní letectví, aby případ přezkoumali, nebo případ předat specializované agentuře. O mém případu s Travel Servicem jsem už článek psal.

Kompenzace za zrušený let

Pokud se nám stane nepříjemnost, že je náš let zrušen, máme nárok na vystavení nové letenky, finanční odškodnění nebo vrácení peněz. Tento nárok cestujícímu vzniká, ať už je důvod zrušení letu jakýkoliv.

Nárok na občerstvení a nocleh

Aerolinky zpravidla nabídnou cestujícímu místo v jiném spoji. Pokud je cestující už na letišti a rozhodne se letět nabídnutým spojem, opět má nárok na občerstvení a případně nocleh při cestě následující den na náklady aerolinky stejně jako při zpoždění letu, který je popsán výše.

Nárok na finanční odškodnění

Při zrušení letu můžeme získat i finanční odškodnění. Zde je důležitý den, kdy nám aerolinka zrušení letu oznámí. Nárok na jakékoliv finanční odškodnění nám zaniká, pokud nás aerolinka o zrušení letu informuje:
 
• 14 dní před odletem a dříve,
• 7-14 dní před odletem s tím, že cestujícímu zajistí náhradní dopravu s odletem nejvíce o 2 hodiny dříve a příletem nejvíce o 4 hodiny později
• 7 dní před odletem a později s tím, že cestujícímu zajistí náhradní dopravu s odletem nejvíce o 1 hodinu dříve a příletem nejvíce o 2 hodiny později
 
Dále cestujícímu nevzniká nárok na finanční kompenzaci (nikoliv nárok na občerstvení nebo ubytování) při zrušení letu z mimořádných příčin, jako jsou počasí, stávka letištního personálu (nikoliv personálu aerolinky) nebo nestabilní politické situaci v zemi odletu nebo příletu.
 
V ostatních případech máme stejné nároky na kompenzace jako u zpožděných letů, a to u letů:
 
• do 1 500 km – 250 EUR
• 1 500 – 3 500 km – 400 EUR
• nad 3 500 km – 600 EUR
 
O kompenzaci žádá cestující přímo aerolinku, které v emailu uvede důvod, proč o kompenzaci žádá a přiloží kopii letenky, případně další dokumenty a informace, které by mohly pomoci při vyřízení žádost o kompenzace. Pokud vás aerolinka odbyde nebo nabídne nižší odškodnění, obraťte se na Úřad pro civilní letectví, aby případ přezkoumali. Pokud se ale s případem nechceme zabývat sami, můžeme využít služeb specializovaných agentur, které tyto nároky cestujících vymáhají. U nich ovšem musíme počítat s tím, že si vezmou část (zpravidla 15-30 %) vymožené částky jako provizi.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Jan napsal(a):

    Dobrý den, z důvodu aktuální pandemie nám byl zrušen let z Prahy do Vancouveru. Letecká společnost nám nabídla voucher, ale snažíme se od nich získat finanční refundaci. Můj dotaz se týká zpátečního letu Vancouver – Praha, který se má uskutečnit až v srpnu. Dopravce nám řekl, že let bude pravděpodobně operovat a tak nemáme na odškodnění zpátečního letu nárok. Je tomu opravdu tak? Nedává mi to rozum, jelikož se nemám do Kanady aktuálně jak dostat a byla mi znemožněna cesta tam. Jaké jsou tedy mé možnosti a práva? Předem děkuji za rady a odpovědi.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo koupeno na jedné rezervaci tak máte nárok na refund všech segmentů.

  • Profilový obrázek
    Jakub M napsal(a):

    Zdravím, setkal se někdo se situací kdy byla 1 rezervace pro 2 osoby a následně podal žádost o kompenzaci? Kompenzace 400€ je na 1 rezervaci jako celek nebo vždy na osobu – tzn. v tomto případě 800€? Díky za radu. JM

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy na osobu – výše je pak podle vzdálenosti.

  • Profilový obrázek
    Pavlína napsal(a):

    Dobrý den, z důvodu koronaviru nám Turkish Airlines zrušil letenky – koupeny přes Pelikán – odlet 31.3. návrat 17.4 2020 – Mauricius. na stránkách TA je že přes prodejce – tedy Pelikán si máme změnit let do 2/2021 bez poplatku. Pelikán nám lety změní na listopad 2020 ale chce za vykonané změny poplatek 8900,- na osobu. Co s tím?
    Díky za info jak máme tedy postupovat, abychom neplatili ten jejich poplatek .

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Tam to bude asi spíše rozdíl v ceně letenky, než změna za poplatek. Ono záleží vždy na daném tarifu, každopádně s tímhle konfrontovat Pelikána…

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobrý den,
    byly nám zrušeny oba lety 9.4.-.13.4.20 z Vídně do Athén od letecké společnosti AEGEAN airlines. Zrušila je letecká společnost. Letenky
    koupeny přes Pelikána. Z Pelikána nám sdělily ,že peníze nevrací a nabízí nám voucher. My ale požadujeme vrácení peněz.Jak dál??
    Díky P.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to težké, protože Aegean nevrátí peníze Pelikánovi, obecně je teď asi nejvýhodnější vzít voucher, případně počkat, jak se celá situace vyvine…

  • Profilový obrázek
    Andy napsal(a):

    Dobrý den, máme zakoupené letenky přes Pelikan / Qatar na Bali, květen, část letu zrušená, chceme vratit peníze, pojištění jejich Istora, jenže Pelikan dělá mrtveho brouka, totálně 🙁 co radíte? Je šance kontaktovat přímo Qatar nebo vymáhat něco přes „vymahače“ ráda bych viděl alespon část peněz 😭 obávám se, že od Pelikana neuvidíme ani korunu

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, Pelikán teď řeší letenky max na duben, takže s květnovými zatím není kam spěchat…

  • Profilový obrázek
    Jiri napsal(a):

    Dobry den,
    vznikla nam takova neprijemna a zamotanejsi situace. Odjeli jsme 9.3. do Japonska v 6 lidech a navrat byl planovan na 23.4. Asi 19.3. jsme zjistili ze nase lety budou zruseny (leteli jsme pres let operovany Finnairem). Letenky byli zarizeny pres portal Tripair. Kdyz jsme se dozvedeli ze nase lety budou zruseny meli jsme 2 moznosti: doufat ze nas prebookujou a zarideji nejaky jiny let (coz se nestalo pac vsechny lety z Japonska pak byli zruseny) nebo chytit nejblizsi mozny normalni let za normalni cenu. Jen upzornuju ze pri vyhledavani letenek Finnair nabizel lety jednosmerne lety v economy class v prepoctu za 50.000 -80.000. Tudiz jsme si zaridili posledni realnou moznost pres Emiraty za 17k na hlavu. Ted bohuzel nevim kde se mam domahat svych prav. Jestli u Finnair, Tripair ci JAL (let nazpatek byl operovan Finnairem ale let byl napsan ze je jako pres JAL).
    Predem dekuji za jakoukoliv odpoved. Penez v tom jsme nechali kazdy strasne moc, takze kazda pomoc se bude hodit .

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, v tomto případě vám budou náležet jen peníze za zpáteční letenky, které musíte vymáhat na prodejci, takže tripair…

  • Profilový obrázek
    Lemmy napsal(a):

    Mám zaplacenou zpáteční letenku Praha – Kolombo 25.3.2020 návrat 10.4.2020 – podle dnešního nařízení nemohu vycestovat. Je nárok na vrácení peněz za letenku? Kupováno pro Pelikána ( Qatar airlines )
    Díky za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Qatar by měl nabízet rebooking zdarma. Takže kontaktovat přímo přes Pelikána a čekat, jen oni mohou do rezervace vstoupit…

  • Profilový obrázek
    Marie Loquensová napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu: dne 28.2.2020 byl zrušen let ČSA ze SOULU do Prahy s příletem 17.50 hod.
    Dne 27.2.2020 jsme se o tom dozvěděli a byli jsme přesměrováni na let Lufthansy do Frankfurtu a poté z Frankfurtu
    do Prahy. Přiletěli jsme 28. 2. 2020 ve 22.00 hod. Vzhledem k tomu, že v té době ještě nebylo vládou ČR nařízeno zrušení letů z Jižní Korei, máme za to, že máme nárok na kompenzaci. Mimochodem, let Lufthansy byl poloprázdný. Děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, z logiky ano, ale že se budou vymlouvat na mimořádnou událost je celkem jasné, určitě to ale zkuste.

  • Profilový obrázek
    klara napsal(a):

    Dobrý den, prosim o radu. Let byl zrusen z duvodu spatneho pocasi. Nicmene spatne pocasi stale jeste neni, prestoze let uz mel davno probehnout. Pouze se ocekava. Tedy spise hrozi, ze zrusi i let nasledujici, prave kvuli aktualne spatnemu pocasi. Nabidli nam pouze nahradu za hotel. Nevime ale, jestli zitra odletime ci nikoli. Mame narok na odskodneni, pripadne proplaceni pozemni cesty? Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne z důvodu počasí nárok na kompenzace není, ono to může být klidně i kvůli předcházejícímu letu, který ovlivnilo počasí apod… tady moc šancí není…

  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Díky za odpověď:) Upřesnění předešlého dotazu: jednalo se o let z Denpasaru do Vídně s přestupem v Kantonu. Cílové letiště tedy EU, ale s neevropskými aerolinkami (zpáteční let). Jsou tedy China southern vázány Nařízením o ochraně cestujících (261/2004). Pokud ano, jaký postup zvolit? Ignorují naše žádosti o zajištění náhradního letu jiným dopravcem a tlačí nás do vyplnění dotazníku o stornu, jenž má vést k následné částečné redundanci, která ovšem novou letenku nepokryje. Přistoupit na to a doufat, že v budoucnu uhradí rozdíl? Nebo se cestující přijetím refundace zbavuje jakýchkoli budoucích nároků? Mají aerolinky povinnost nás dopravit domů? Ještě jednou dekuji:)

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dle mého názoru mají, jak moc to je ale vymahatelné v aktuální situaci a u čínských aerolinek si zase až tak jistý nejsem.

  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, jak chápat pasáž:” v případě zrušení letu, máme nárok na vystavení nové letenky, finanční odškodnění nebo vrácení peněz. Tento nárok cestujícímu vzniká, ať už je důvod zrušení letu jakýkoliv.” Znamená to, že letecká společnost nám musí dát vybrat z těchto variant; nebo prostě nabídne jednu ze zmíněných možností a my jsme povinni ji akceptovat? Konkrétně: jsme v Indonésii a zpáteční let s China southern airlines nám byl zrušen vzhledem k nemožnosti letět přes Čínu, s níž Indonésie uzavřela hranice kvůli koronaviru. Letecká společnost nabídla částečnou redundanci (tedy asi jen 6000,- za neuskutečněný let). Jelikož jednosměrná letenka domů nás bude stát dvojnásobek, požadujeme, aby nám zajistili náhradní let od jiné společnosti. Jak postupovat? Díky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, výše uvedené kompenzace se týkají letů z/do Evropy. Pokud vám tak ruší letenku z Indonésie do Číny, tak se určitě budou ohánět místními pravidly, která popravdě neznám. Rozhodně to bude ale nezaviněné rušení, takže na místě je jen přebookování letenky, pokud aerolinka nemá možnost vlastní silou tak by měly nabídnout lety minimálně svých partnerů, určitě se nenechat odbýt a požadovat náhradní lety.

  • Profilový obrázek
    Jan napsal(a):

    Dobrý den,
    v našem případě vše nasvědčuje tomu, že bychom měli mít nárok na kompenzaci za zpožděný let. Jedná se o jeden z letů společnosti flydubai do Dubaie, který jsme bookovali a platili na jejich stránkách. Týden před odletem nám přišla zpráva, že bude let „operován“ společností smartwings. Kromě zpoždění necelých 5 hodin, byl let celou dobu provázen jak pracovníky flydubai, tak lidmi ze smartwings. Elektronická komunikace vždy chodila jménem flydubai, ale na internetu se dočítám, že jsou linky na klíč provozovány společností smartwings. Na koho bychom se tedy měli v tuto chvíli obrátit s žádostí o kompenzaci, hm? To mi vrtá hlavou… Zatím se přikláním k flydubai. 😀 Díky za případný názor.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano na flydubai.

  • Profilový obrázek
    Karel napsal(a):

    Dobrý den, Easyjet mi zrušil den před odletem let z Porta na Madeiru. Mám možnost full refund nebo změny letu. Chtěl bych se zeptat, kdybych nyní dal full refund, tak dostanu zpět peníze za letenku i finanční kompenzaci? 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je na vině chyba easyJet tak ano. Pokud ale stávkoval personál letiště, navigace nebo bylo špatné počasí tak ne, v tom případně jen refund letenky.

  • Profilový obrázek
    Hana napsal(a):

    Dobrý den, bohužel jsem nikde po internetu nenašla odpověď na můj problém, zkouším to tedy zde.
    Kupovali jsme zájezd přes Invii do Hurghady, let se uskutečnil se společností Air Cairo. Let tam byl zpožděn o cca 2 a půl hodiny, letecká společnost měla mít na palubě teplé jídlo a nápoje, dostali jsme rohlík se sýrem a kelímek džusu, palubní prodej vůbec neměli a cestou zpět byl let zpožděn o 14 hodin kvůli poruše letadla. Nikdo nám nic neřekl, zavřeli nás na několik hodin na letišti v místnosti, kde se nacházeli jen špinavé toalety, nebyl tam ani automat na kávu, nic a personál neuměl anglicky, pak nás na 3 hodiny odvezli do hotelu, potom jsme opět několik hodin čekali na letišti. Společnost není evropská, má ale smlouvy s EU, je zde tedy vůbec šance na nějaké odškodnění? Nebo obrátit se na cestovku/invii? Z různých diskuzí vím, ze od takových problémů dávají ruce pryč.
    Děkuji moc za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, jakákoliv aerolinka, která létá do EU musí uplatňovat kompenzace podle práva EU. Takže obrátit se přímo na aerolinku, Invie, resp. pořádající CK vám asi nepomůže i když tu povinnost má.

  • Profilový obrázek
    Daniel Sochor napsal(a):

    Ahoj, existují nějaké možnosti kompenzace u asijských aerolinek na cestách mimo eu? Konkrétné Malaysian Airlines?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, tipl bych si že ne, ale v tomhle nemám úplně přehled.

  • Profilový obrázek
    Lukáš napsal(a):

    Zdravím Vás, měli jsme koupený zájezd u Invia. Let Ostrava – Monastir (11.6.2019). Let byl přeložen z Ostravy do Brna (maximálně hodinu před odletem) z důvodu, že byla ranvej přehřátá a vlivem teplot se desky roztáhly a vytvořily schody (citace z médií). Teplota během dne byla cca 30°C. Odlet byl zpožděn o více než 3hodiny (což máme potvrzeno přímo letištěm – jak Mošnov, tak Brno). Když jsme reklamovali toto u Invia, tak nás odkázali na Tunis Air. Máme vůbec nárok na kompenzaci a pokud ano, u koho ji reklamovat? Invia, Tunis Air, Letiště Mošnov? Díky moc

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Je to chyba letiště, takže nárok na kompenzaci nebude. EU 261 počítá jen s kompenzacemi z důdodu chyby aerolinky, což toto nebude.

  • Profilový obrázek
    Jakub Hanuš napsal(a):

    Ahojte, máme nárok na kompenzaci u ČSA v případě, že nám zrušili let Porto – Praha (15.6.2019)? Aerolinka oznámila do médií, že přímé lety do Portugalska ruší (obchodně se nevypláceli). My jsme tuhle informaci v médiích nezaznamenali, a na letišti jsme byli hodně nemile překvapeni, že náš let byl zrušen. Do e-mailu ani po telefonu nás absolutně nikdo neinformoval, že by se let rušil. Letenky jsme koupili přes zprostředkovatele (opodo.com). Vyřešili jsme to náhradním letem (u jiné letecké společnosti) na další den, a ihned na letišti jsem vyplnil kontaktní formulář na webu ČSA k refundaci. Někde jsem se ale dočetl, že pokud aerolinka zrušení letu oznámí min. 14 dní předem, tak zákazník nedostane ABSOLUTNĚ ŽÁDNOU KOMPENZACI? Díky za vaše rady a zkušenosti, jak v takovém případě postupovat.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel je to tak, pokud je to 14 dní před odletem, tak nárok na kompenzace není. Bohužel je to chyba toho opodo.com které Vám tu informaci nepředalo. Tady je teda potřeba obrátit se přímo na ně… ČSA ty maily rozesílaly…

  • Profilový obrázek
    Lubomír napsal(a):

    Dobrý den,
    mám stejný problém jako pan Vladimír napsal(a):
    2.4.2019 (22:50)
    Ahoj Honzo,
    let QS 1223 31.3.z Marsa Alam se Smartwings /zájezd CK Fischer/ zrušen – porouchane letadlo, které přiletělo z Ostravy.
    náhradní letadlo posláno z Prahy. Přílet do Prahy 1.4.v 10.20. Mám potvrzení od Smartwings že zpoždění 10hodin a 50 min.
    Chci se zeptat kde najdu rezervační kód letenky.Na vytištěném Boarding pass?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Měl by to být 6-ti místný kód (písmena+číslice)a na boardingu je prakticky vždy, i kdybyste ho nenašel tak reklamaci musí přijít, předpokládám, že to byl let od cestovky, takže i cestovka by vám ho měla poskytnout, resp musí…

  • Profilový obrázek
    Lenka napsal(a):

    Dobrý den, dnes jsme se dozvěděli, že nám byl zrušen zpáteční let z Bologni z důvodu stávky (za 2 dny). Měli jsme letět s Ryanair, ovšem jejich náhradní spoj letí až na konci týdne, museli jsme tedy koupit trojnásobně dražší letenky v bližší termín od jiné společnosti. Máme nárok alespoň na kompenzaci za dražší letenky?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, kompenzaci jako takovou nedostanete žádnou, proplacené letenky tam je to trochu sporné, měly byste, ale Ryanair se bud bránit zuby nechty, protože to není jeho vina.

  • Profilový obrázek
    Václav Kunt napsal(a):

    Mám podobný dotaz jako paní Moravcová. Letní let z Pardubic do Burgasu a zpět byl kompletně zrušen. Kupoval jsem přes Pelikána. Žádám je o vrácení peněz, do 8 týdnů !!! to prý vyřídí. Každopádně ve VOP mají napsáno (podobně jako jiný zprostředkovatelé), že částku za servisní poplatek nevracejí. Chtěli jsme letět 4, takže je to celkem 800,- Kč. Opravdu je tomu tak, žádné riziko podnikání nenesou? Popř. prosím více rozvést „Kompenzace za zrušený let“, co si pod tím představit. Díky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Do 14 dní před odletem může aerolinka let libovolně rušit/přesouvat, nárok na kompenzace není žádný. Peníze z Pelikána by měly přijít dříve, těch 8 týdnů je strop, čekal bych že to bude i včetně toho poplatku.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *