Skupiny létají s Honzou

Kompenzace za zpožděný nebo zrušený let

11.7.2018 14:17 134 komentářů

Cestování přináší spoustu skvělých zážitků, někdy nám ale může pěkně pocuchat nervy. Dlouhé bezvýznamné čekání v odletové hale na letadlo, se kterým už jsme měli přistávat v cílové destinaci nebo zpráva o zrušení našeho letu nám může cestování pořádně znechutit. Takové situace se bohužel dějí a v tomto článku se dozvíte, jak si při nich počínat a co můžete od aerolinky požadovat.

Nárok na kompenzaci

Nárok na kompenzaci nevzniká každému automaticky a řídí se striktními podmínkami, které upravuje Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004. Prvně se musíme ujistit, že náš let začíná ve státě Evropské Unie, v Norsku, Švýcarsku nebo na Islandu, nebo v tomto státě končí a je provozován evropskou aerolinkou. Nezáleží na tom, jestli byla letenka koupena přímo u aerolinky, nebo u zprostředkovatele (např. Pelikán, Královna, Letuška, apod.). Pokud tuto podmínku splňujeme, můžeme si ji odškrtnout a pokračovat k další.

Kompenzace za zpožděný let

Bez ohledu na příčinu zpoždění mají aerolinky povinnost postarat se o své cestující, pokud je let opožděn. Při zpoždění má aerolinka tři možnosti, co cestujícím nabídne. Cestující může dostat buď poukaz na občerstvení, proplacený nocleh nebo finanční kompenzaci. Nutno podotknout, že aerolinka si nemůže sama vybrat, jakou kompenzaci cestujícímu nabídne, musí se řídit pravidly uvedenými ve zmíněném Nařízení EU. Tato pravidla si nyní přiblížíme.

Nárok na občerstvení

Poukaz na občerstvení má právo dostat každý cestující, jehož odlet je opožděn o určitý čas. Délka zpoždění, od které máme na poukázku nárok se liší podle délky letu:
 
• Lety v délce 3 500 km a více – zpoždění min. 4 hodiny
• Lety v délce 1 500 – 3 500 km – zpoždění min. 3 hodiny
• Lety v délce do 1 500 km – zpoždění min. 2 hodiny
 
Poukaz většinou stačí na sendvič nebo bagetu a láhev vody, případně na malé jídlo z letištní restaurace. Pracovníci aerolinky cestující svolají na určité místo, kde jim poukazy předají. Pokud cestující výzvu přeslechl, může se zeptat obsluhy na své gate.

Nárok na ubytování

V případě, že se zpoždění protáhne přes noc do dalšího dne, musí cestujícímu aerolinka zajistit a zaplatit ubytování včetně dopravy z letiště a přiměřené stravy. Tato povinnost aerolince vyplývá opět při jakémkoliv důvodu vzniku zpoždění, ať už je to porucha letadla, stávka, hurikán nebo třeba i nehoda na runwayi, která zamezuje letadlům odlétat a přilétat. O právo nechat se ubytovat se musí cestující často přihlásit sám, např. u pracovníka u gate nebo přepážky check-in. Aerolinky toto poskytují nerady a často se snaží z této povinnosti cestujícímu vymluvit, trvejte však na svém, případně se odkažte na Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004, kde je tato povinnost zanesena. Pokud i přesto aerolinka ubytování na místě nezajistí, můžete si ho zajistit sami a poté po aerolince požadovat proplacení nákladů.
 
Je-li zpoždění delší než 5 hodin, má cestující nárok kromě občerstvení a noclehu také zrušit svou letenku, přičemž aerolinka mu musí proplatit její nevyužitou část a případně dopravu do výchozího bodu cesty.

Nárok na finanční odškodnění

Pro cestujícího nejvýhodnější je samozřejmě finanční kompenzace. Ta se váže k času příletu do cílové destinace. Pokud v cílové destinaci přistanete minimálně o 3 hodiny později, než je uvedeno v letovém řádu, případně na letence, má cestující nárok na peněžní odškodnění. To platí i v případě, pokud letadlo přistane na jiném letišti a do cílové destinace jste dopraveni jiným způsobem, např. autobusem. Vždy se počítá čas příjezdu do cílové destinace. U finanční kompenzace už ale hraje roli důvod zpoždění a ne vždy na něj cestující dosáhne.
 
Na finanční odškodnění má cestující nárok, pokud zpoždění vzniklo:
• z důvodu stávky zaměstnanců aerolinek
• tak, že se pilot nebo posádka na let dostavili pozdě
• z důvodu nemimořádné technické závady na letadle (např. při přistání praskla pneumatika podvozku)
 
Nárok na odškodněním cestujícím nevzniká, pokud zpoždění vzniklo:
• špatným počasím (mlha, vichřice, výbuch sopky, apod.)
• z důvodu stávky zaměstnanců letiště
• z důvodu mimořádné a aerolinkou neovlivnitelné závady na letadle (např. při srážce s ptákem)
• na základě pokynů řídících letového provozu
• nestabilní politickou situací v zemi (válka, povstání, apod.)
• z jiných bezpečnostních důvodů
 
Pokud tedy splňujeme i nyní nárok na finanční kompenzaci, můžeme se při zpoždění o více jak 3 hodiny domáhat následujících částek:
 
Při letech v rámci EU, Švýcarska, Norska a Islandu:
• do 1 500 km – 250 EUR
• nad 1 500 km – 400 EUR
 
Při letech mezi EU, Švýcarskem, Norskem a Islandem a letištěm mimo:
• do 1 500 km – 250 EUR
• 1 500 – 3 500 km – 400 EUR
• nad 3 500 km – 600 EUR
 
O odškodnění žádejte první přímo u aerolinky, nejlépe emailem s přiloženou kopií palubní vstupenky, letenky a nejlépe fotkou příletové tabule dokazující zpoždění daného letu. Pokud vás aerolinka odbyde, nabídne nižší odškodnění nebo máte pochybnost o její interpretaci důvodu zpoždění, obraťte se na Úřad pro civilní letectví, aby případ přezkoumali, nebo případ předat specializované agentuře. O mém případu s Travel Servicem jsem už článek psal.

Kompenzace za zrušený let

Pokud se nám stane nepříjemnost, že je náš let zrušen, máme nárok na vystavení nové letenky, finanční odškodnění nebo vrácení peněz. Tento nárok cestujícímu vzniká, ať už je důvod zrušení letu jakýkoliv.

Nárok na občerstvení a nocleh

Aerolinky zpravidla nabídnou cestujícímu místo v jiném spoji. Pokud je cestující už na letišti a rozhodne se letět nabídnutým spojem, opět má nárok na občerstvení a případně nocleh při cestě následující den na náklady aerolinky stejně jako při zpoždění letu, který je popsán výše.

Nárok na finanční odškodnění

Při zrušení letu můžeme získat i finanční odškodnění. Zde je důležitý den, kdy nám aerolinka zrušení letu oznámí. Nárok na jakékoliv finanční odškodnění nám zaniká, pokud nás aerolinka o zrušení letu informuje:
 
• 14 dní před odletem a dříve,
• 7-14 dní před odletem s tím, že cestujícímu zajistí náhradní dopravu s odletem nejvíce o 2 hodiny dříve a příletem nejvíce o 4 hodiny později
• 7 dní před odletem a později s tím, že cestujícímu zajistí náhradní dopravu s odletem nejvíce o 1 hodinu dříve a příletem nejvíce o 2 hodiny později
 
Dále cestujícímu nevzniká nárok na finanční kompenzaci (nikoliv nárok na občerstvení nebo ubytování) při zrušení letu z mimořádných příčin, jako jsou počasí, stávka letištního personálu (nikoliv personálu aerolinky) nebo nestabilní politické situaci v zemi odletu nebo příletu.
 
V ostatních případech máme stejné nároky na kompenzace jako u zpožděných letů, a to u letů:
 
• do 1 500 km – 250 EUR
• 1 500 – 3 500 km – 400 EUR
• nad 3 500 km – 600 EUR
 
O kompenzaci žádá cestující přímo aerolinku, které v emailu uvede důvod, proč o kompenzaci žádá a přiloží kopii letenky, případně další dokumenty a informace, které by mohly pomoci při vyřízení žádost o kompenzace. Pokud vás aerolinka odbyde nebo nabídne nižší odškodnění, obraťte se na Úřad pro civilní letectví, aby případ přezkoumali. Pokud se ale s případem nechceme zabývat sami, můžeme využít služeb specializovaných agentur, které tyto nároky cestujících vymáhají. U nich ovšem musíme počítat s tím, že si vezmou část (zpravidla 15-30 %) vymožené částky jako provizi.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Kristýna napsal(a):

    Zdravím, v neděli jsme se vraceli z Punta Cana do Prahy, kdy původní čas odletu měl být 14:50, v den odjezdu z resortu nám byla zaslána delagátkou zpráva, že se let posouvá o tři až čtyři hodiny. Po zdlouhavém čekání jsme dostali letenky s časem odletu 19:20. Letadlo nakonec odletělo ve 21:50. Důvod zpoždění nám nebyl sdělen. Letadlo do Punta Cana přiletělo bez pasažérů, jelikož se jednalo o poslední turnus cestovky. Z důvodu zpožděného odletu jsme dopláceli parkovné v Praze.
    Je možné žádat o kompenzaci? A je v případě společnosti LOT lepší se nechat zastoupit?
    Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, rozhodující je vždy zpoždění na příletu. Požádal bych určitě přímo u provozující aerolinky, u LOTu bych problém s vymáháním kompenzace nečekal.

  • Michaela Kosikova napsal(a):

    Ahoj Honzo, v patek jsme mely s dcerou odlétat z Prahy do Říma s Ryanair. Planovaný odlet 17:05, kazdou hodinu zahlasili, že se let z provozních duvodu o hodinu opožduje a takhle se to opakovalo az do 3h rano, bez jakekoliv informace , která by naznačovala co se deje. Mohly jsem vyuzít voucher v hodnote 100 Kč na osobu na občerstvení. Ve 3 rano nam oznánili, že let je zrušen a v 8h bude novy let. Mohli jsme využít hotel a uetenku predat Ryanair, nicméne toho asi moc lidí nevyužilo když nový let byl planován na 8h rano. Jak mám řesit kompenzaci,přímo pres Ryanair nebo více uspeji treba se scan cloud? A v tomhle případu, kde vlastne doslo k oboum situacím, mam reklamovat zpoždený nebo zrušený let?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, Ryanair na to má přímo form, pokud byl nakonec zrušen, tak požádat jako za zrušený, ale je to víceméně jedno…

  • Petr napsal(a):

    Ahoj Honzo, před pár dny mi poslali z Turkish Airlines zprávu o zrušení letu do Tbilisi, přesně takto:
    Your flight is disrupted due to operational reasons. You can change* or cancel your flight. Thank you for your understanding.
    *You can change the flight free of charge one time only.
    Plánovaný odlet z Prahy na začátku dubna. Při online změně letu to chce po mě zaplatit novou letenku. Jak v tomto případě postupovat? A dá se na obrátit na Turkish Air. někde u nás? Letenka koupena přímo u TA. Dík moc za radu.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ne vždy mají aerolinky ty systému změny ideálně nastaveny. Ve správě rezervace by to mělo jít přebooknout zdarma, pokud je to 14 dní a více do odletu, tak je to ideální varianta, protože není nárok na kompenzace.
      Kontakt zde:
      Airport Office
      Address: Prag Vaclav Havel Airport Terminal 1 -Czech Airlines Handling Sales Office
      Working hours: Service is available only during check-in hours

      Telephone: +90 444 0 849 / +90 0850 333 0 849

      Fax: –

      E-mail: prague.customer@thy.com / prgops@thy.com

    • Petr napsal(a):

      Ahoj Honzo, online to přebookovat nešlo, zkoušeli jsme to dva nezávisle na sobě. Zřejmě mají špatně nastavený systém. Nakonec jsem volal přes Call centrum do Německa a přebookování letenek řešil s operátorem. Chvilku to zabralo ale povedlo se. Přesto díky. Petr.

    • Honza napsal(a):

      Tak aspoň, že to dopadlo, díky za info.

  • Bára napsal(a):

    Dobrý den,
    máme koupené letenky z Lipska do Buenos Aires, s přestupem ve Frankfurtu (společnost Lufthansa). Odlet je 1.3.2024. Teď (29.2.2024) nám napsali, že ruší let z Lipska do Frankfurtu a že nás budou informovat. Chtěla jsem se zeptat, jestli nevíte, jestli pokud nám třeba zaplatí vlak z Lipska do Frankfurtu a do Buenos Aires odletíme na čas, máme nárok na finanční kompenzaci? Díky moc 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud vám nahradí druh dopravy a bude to vycházet časově podobně a stihnete bez problémů návazný spoj, tak nárok na kompenzace nebude, ale zkusil bych je třeba i na let z Prahy, pokud to bude pro vás výhodnější.

  • Lucie napsal(a):

    Zdravím, dne 19.2.jsme absolvovali let s Turkish z Male do Istanbulu, let byl opožděn o necelých 5 hodin z důvodu technické závady na letadle. Následující let do Krakowa uletěl, dostali jsme letenku na 21.2. i hotel do doby nového odletu. Dle tabulek by jsme měli mít nárok na kompenzaci, ale od Turkish přišla zamítává odpověď: In relation to your feedback, we would like to inform that we unfortunately cannot meet your compensation claim, as there is no civil aviation legislation applicable to the flight irregularity that has taken place at your departure point.
    Má cenu situaci dále řešit? Děkuji, Lucie

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, EU261 neplatí v jednom jediném případě a to pokud aerolinka ze země mimo EU letí do EU ze země mimo EU. V takovém případě nárok na kompenzace není.

  • Ondřej napsal(a):

    Dobrý den, minulou neděli jsme měli v 8:30 odlétat z Prahy a do Punta Cány přilétat v 13:55, letadlo od LOT bohužel přiletělo do Prahy již se zpožděním (před námi letělo z Prahy na Zanzibar a zpět) zpoždění vzniklo výpadkem radaru v Praze.
    Do Punta Cány jsme nakonec doletěli 17:42, máme nárok na kompenzaci? Pokud ano, je lepší se u LOTu nechat zastupovat nějakou další společnosti?

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jelikož je na vině ten výpadek radaru, tak nárok na kompenzace nebude.

  • Kopřivová napsal(a):

    Letěli jsme z Manili s Turkish airlines. Letadlo neodstartovalo z důvodu technické závady. Byli jsme ubytování a nový let byl až další den. Mohu nárokovat odškodnění a s jakým úsoěchen?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jelikož je to dopravce mimo EU a let je z destinace mimo EU, tak nárok dle unijních pravidel na kompenzace není.

  • Kája napsal(a):

    dobrý den, co když jsem u vyplnění formuláře žádosti zapomněla vyplnit i formát Iban a napsala jen číslo účtu ? Mají nějakou lhůtu na vyjádření ? Včera jsem posílala žádost na společnost Lot – let byl Colombo – Praha zpožděn o 4,5 h ….

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, měli by vás kontaktovat s žádostí o doplnění, lhůty bohužel nijak pevně dané nejsou.

  • Prokop napsal(a):

    Dobrý den,
    dne 6. 11. nás pět letělo společností Ryanair z Vídně do Palmy de Mallorca. Let byl zpožděný o 6-7 hodin. Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem je nejvýhodnější zažádat o refundaci. Společnosti, které se na toto vymáhání peněz zaměřují si berou dost velké provize a přímo u Ryanairu jsem našel pouze formulář na vrácení peněz za zpožděný let, který z důvodu zpoždění již nevyužiju, tedy vrácení částky ve výši ceny letenek a ne to odškodnění ve výši 250 EUR. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, form je zde:
      https://onlineform.ryanair.com/cz/cs/eu-261

    • Prokop napsal(a):

      Děkuji mockrát. Mám ještě jednu komplikaci. Čtyřem z nás formulář vyplnit normálně jde, když zaškrtnou svoje jméno, ale po označení jednoho z nás vyskočí okno, že jsou zadané neplatné údaje. Ty jsou ale úplně stejné jako u ostatních, kterým to jde. Nesetkal jste se už s tím a nevíte jak na to? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      On ten formulář jde vyplnit i s jedním jménem za všechny cestující na rezervaci, takže jestli to není tím, případně to není dítě?

    • Prokop napsal(a):

      Letělo nás pět dospělých. Rozhodli jsme se formulář vyplnit každý za sebe, abychom nemuseli řešit plnou moc a ofocené doklady. A čtyřem z nás to normálně šlo, už se nám ozvali, že nám peníze vrátí, ale jednomu prostě ten formulář vyplnit nejde kvůli tomu, že se zobrazí okno, že má neplatné údaje. A vůbec tedy nevíme, čím to může být.

    • Honza napsal(a):

      Ideální je napsta na online chat.

    • Prokop napsal(a):

      Vyřešeno, mockrát děkujeme za pomoc

  • Tomáš napsal(a):

    Dobrý den,
    začátkem července došlo ke zpoždění letu z letiště El – Alamain (EGYPT – Marsa Matrouh) -> Praha a to o 4,5h z důvodu technické závadě na letadle.
    Zájezd byl zakoupen přes CK. Nyní nám letecká společnost (SMARTWINGS) nabídla odškodnění formou voucheru ve výši 5700Kč.
    Rád bych se zeptal zda i v tomto případě (při nákupu zájezdu/letenek přes CK) se vztahuje možnost nároku na odškodnění formou finančního vypořádání, nikoli formou voucheru.

    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, nárok je vždy bez ohledu na to přes koho byla letenka zakoupena, takže trvat na vyplacení peněz, případně pohrozit žalobou nebo se obrátit na letecký úřad.

  • Kuba napsal(a):

    Dobrý den, v polovině Června jsme se vraceli z USA přes Londýn do Prahy, (American Airlines, potom operováno British Airlines) v Londýně na přestupu jsme zjistili že nám zrušili let a že poletíme až za 25h. U přepážky BA jsme byli odbyti s tím že mají všechny svoje ubytování obsazené a že si máme hotel, transfer, jídlo zaplatit za své a pak po nich na stránkách požadovat peníze. Všechny tyto náklady nás vyšli cca na 15 000Kč, které jsem jim ve formuláři uvedl, včetně účtenek. Mám dvě otázky k tomu.
    1. Znamená to že mohu očekávat že mi proplatí jen to co jsem tam utratil (15000Kč), nebo k tomu bude ještě nějaká kompenzace za zrušený let, to že jsem další den nemohl být v práci atd.?
    2. Už je to 2,5 měsíce co jsem zažádal o kompenzaci a po nedávném urgování přes mail mi bylo jen odepsáno že celou situaci řeší a mám vydržet. Mají nějakou lhůtu, ve které musí tuto reklamaci vyřešit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den,
      nárok na úhradu nákladů bude. Nicméně problém je v kompenzacích. Jelikož let byl operován aerolinkami mimo EU a je to let z destinace mimo EU do EU, tak nemají povinnost platit kompenzace.

  • Anne-Marie napsal(a):

    Dobrý den,

    letěli jsme minulý prosinec zpět z Asie a kvůli zpoždění (které nebylo nijak odůvodněno) jsme nestihli transfer do Prahy a zůstali přes noc v Zurichu. Snažili jsme se s Austrian Air komunikovat kvůli odškodnění hned pár dnů po příletu, bohužel ale formulář na jejich stránkách nefunguje. Po několika telefonátech jsme se dověděli kontaktní email, že kterého nám akorát každých pár měsíců přišlo, že se omlouvají za dlouhé lhůty odpovědí, ale že jsou moc zatíženi. Tudíž už se to 8 měsíců snažíme vyřešit, bohužel ale bez odpovědi. Víme že existují stránky jako AirHelp, ale říkali jsme si že se nejprve zeptáme Vás, zda nemáte nějaké doporučení jak situaci řešit.

    Děkuje a přejeme hezký den,

    Anne-Marie

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste to urgovat přes Úřad pro civilní letectví, obvykle to zabere.

  • Blanka Švancerová napsal(a):

    Dobrý den, Ryanair mi odepřel vstup do letadla z důvodu vypravení menšího letadla. Pro manžela místo bylo, ale nakonec, jsme logicky neodletili ani jeden (nebude dovolenou trávit sám…) Peníze za letenky nám vrátili celkem obratem za oba. Kompenzaci jsem z nich po několika měsících vyrazila taky, ale již jen za mě. Co mě zajímá – jak je to s propadlým ubytováním, které mi bylo strženo den před odletem. Tyto náklady mi odmítají proplatit a já nemůžu nikde najít, zda na to mám nárok. Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, dle mého názoru nárok je, takže neustále urgovat, případně se pak obrátit na úřad pro civilní letectví.

  • Zdenek napsal(a):

    Dobrý den, 15h před odletem z Prahy nám AF posunuli navazující let z Paříže o 2h a tento nakonec měl další 2h zpoždění. Platí na tuto situaci některé z výše uvedených pravidel? Rád bych to viděl jako běžné zpoždění, ale… Předem díky moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy hlavně záleží na času příletu do destinace, pokud ten byl alespoň o 3h zpožděný pak nárok na kompenzace bude.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den,

    do jaké lhůty musí letecká společnost vyplatit kompenzaci za zrušený let? Kompenzaci nám uznali, ale místo peněz nám nabízejí vouchery. Ty nechceme. Na výplatu peněz čekáme již rok.

    Děkuji

    Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bezodkladně, takže aerolinku neustále bombardovat, případně se obrátit na úřad pro civilní letectví.

  • Jenda napsal(a):

    Jak je to v případě, že pasažér nebyl vpuštěn na palubu z důvodu dočasné zdravotní indispozice? Vlivem toho museli letět až druhý den a ještě jim bylo vloženo mezipřistání s nutností přespání a pak ještě museli mimořádně přistát na jiném letišti, kvůli zdravotní indispozici jiného pasažéra. Díky tomu vzniklo zpoždění a uletěl jim navazující let, ve výsledku přiletěli o tři dny později. Co na mají rodiče nárok a u koho uplatnit, když letenky a pojištění prodal pelikan.cz a část letu operovali United a zbytek Lufthansa?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nárok na kompenzace v případě vlastní indispozice není. Pokud u náhradního letu vzniklo zpoždění z důvodu indispozice jiného pasažéra tak to opět není vina aerolinky a tak nárok také nebude.

  • Anna Taranov napsal(a):

    Dobry den, posunuli nam návrat domů o 48 hodin později oproti původnímu plánu. Z Mahé, Seychely s přestupem v Etiopii do Vídně. Let změněn 11 dní před odletem, Etiopian Airways. Poradíte prosím na jaké náhrady máme právo? Kdo nám proplatí 2 noci, navíc, stravu atd.? Moc Dekuji za odpověďˇ.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jelikož to jel ze země mimo EU s aerolinkou, která není z EU, tak se na let prvidla kompenzací nevztahují.

  • Eliška napsal(a):

    Dobrý den,

    v případě zrušeného letu vzniká nárok na refundaci ceny letenky i proplacení náhradní dopravy či pouze na jedno z uvedených?

    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud bylo zrušeno více jak 14 dní před odletem jen refund, pokud méně a nenabídli ekvivaletní řešení a po dohodě s aerolinkou jste si zarezervoval alternativní dopravu, tak je nárok i na proplacen náhradní dopravy. Pokud je to vina aerolinky tak i kompenzace.

    • Honza napsal(a):

      Zatím stále komplikované a vypadá to, že platí stejná pravidla jako při vstupu.

  • Kristýna napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat letíme s cestovkou Fisher, měli jsme odlétat v soboto v noci, ale let nám posunuly o 7 hodin dříve, máme nárok na kompenzaci?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, dle EU se řeší jen zpoždění, navíc pokud je to jako zájezd tak ta pravidla jsou také trochu jiná, popravdě jsem to ještě nikdy neřešil, tak nemohu napsat zkušenost, ale tipl bych si že nárok nebude.

  • Benes napsal(a):

    Při zpáteční cestě mi byl
    odepřen vstup na palubu s tím že letecká společnost Aircaraibes zrušila letenku . Bylo mi sděleno že si musím zakoupít novou letenku. Což jsem také v časové tísni udělal. Konformace atd vše OK. Samozřejmě propadl i navazující let. Aircaraibes na mé e-maily nereaguje.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží u koho a jak jste letenky koupil, pokud přímo u aerolinky nebo u prodejce přes GDS je vždy nárok na kompenzace.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *