Skupiny létají s Honzou

Benátky a Bologna 2013

16.7.2013 6:48 Žádné komentáře

Ještě před změnou letového řádu Wizzairu z Prahy se nám podařilo zaletět si na víkendový výlet do Itálie.

Odlet byl naplánován na sobotu 10:45 a ačkoliv bychom ho stihli ranním vlakem z Prahy, rozhodli jsme se vyrazit už v pátek RegioJetem do Prahy, tady jsme se přesunuli na ubytování v hotelu Vítkov, což je příjemný 3* hotel asi 15 minut cesty tramvají z hlavního nádraží. Večeři jsme absolvovali v restauraci U Kroužků, kam jsme si předem koupili vouchery ze slevomatu.

Ráno jsme se po snídani (v rámci 3* byla OK) vydali na hodinovou cestu tramvají, metrem a busem na letiště, tam jsme dorazili asi 1,5 hod před odletem, prošli rovnou na standardní gate C21 a hodinu před odletem začali nastupovat. Vše šlo jako po másle až do té doby než jsme přijeli k letadlu. Tam jsme asi 30 minut uvnitř busu v nedýchatelném vedru pozorovali techniky a kapitána jak lítají okolo letadla a zkoumají kapalinu, která kape z křídla. Nakonec přijeli ještě technici z Menzies, jeden z nich přišel k letadlu, namočil si v kapalině ruku, přičuchnul k ní a zvedl palec nahoru, potom už jsme mohli nastoupit do letadla.

Jelikož se jednalo o let do Itálie opět nebyl problém se dostat k nouzovým východům, kde nám letušky téměř děkovali, že umíme anglicky:). Po asi hodinovém letu jsme přištáli v Trevisu, vystoupili a vydali se před budovu hledat taxi. Treviso je asi jedno z nejmenších letišť, na kterém jsme byli, proto sehnat taxi byl celkem problém, nakonec se ale podařilo a vydali jsme se na železniční stanici v Trevisu. Cesta taxíkem stála 15€. Na nádraží jsme koupili lístky na vlak do Venezia Santa Lucia za 2,80€ na jednoho a za 30 minut jsme nejprve vystoupili v Mestre, kde jsme si dali oběd (zapečené bagety v nádražní restauraci stojí za to) a následně dojeli až do Santa Lucia. Vydali jsme se nejkratší cestou přes jednotlivé mosty například přes Grand Canal až na Piazza Marco Polo. Tady jsme původně zamýšleli sednout na kafe, ceny nás však odradili a vydali jsme se zadem na waterbus. 60minutový lístek na waterbus vyjde na 7€ a za 35 minut nás dovezl zpátky přes celý kanál k hlavnímu nádraží.

Okolo 16:30 jsme se tedy vydali na vlak do Bologne. Předem jsme měli koupený lístek na internetu na rychlovlak, který dojel do Bologni za 1,5 hodiny a vyšel na 9€ pro jednoho. Tady jsme měli zamluvený hotel Savhotel který je zatím tím nejlepším, ve kterém jsme byli – noc se snídaní vyšla na 750 Kč/osobu. Večer jsme zašli do centra a na večeři – jak už to bývá Bolognese neměli a tak jsme si dali osvědčené pizzy nebo lasagne.

Ráno v neděli nás čekal přesun na letiště – Bologna je asi snad jediným městem, které má letiště poměrně blízko centra ale ceny autobusu jsou totálně přemrštěné a neexistuje jiná hromadná alternativa. Cesta busem stojí totiž 6€, proto jsme opět zvolili taxi od hotelu přímo na letiště jsme byli asi za 5 minut a vyšla nás cesta na 18€, tedy při plném obsazení taxi na 4,5€ / osobu. Zpátky jsme odlétali Wizzairem do Wroclawi, kde nás díky větru čekalo poměrně kolísavé přistání. Přivítal nás nový terminál, odkud jsme se vydali rovnou na bus 406 na hlavní wroclawské nádraží. Lístky se kupují přímo na zastávce autobusu.

Zajímavé bylo cestování vlakem zpět do ČR. Protože jsou mezinárodní jízdenky o dost dražší než vnitrostátní, zvolili jsme variantu, kdy jsme si koupili z hranic do Pardubic jízdenku přes web ČD. Bohužel v Polsku ještě nelze kupovat jízdenky na internetu a tak jsme je museli koupit na přepážce a pouze do Miedzylesie, chyběl nám tak asi 2km úsek mezi Miedzylesie na hranice. Další rozdíl je, že vlaky v Polsku nemají na přestupy min. 5 minut jak je tomu v Čechách, pokud si tedy hledáte vlaky v idosu, musíte si upravit přestupní čas na minimum. Z Wroclawi jsme vyjeli polským vlakem přezdívaný „Kravín“:) přes Klodzko, kde jsme přestoupili do soupravy ČD, sice starší ale modernizovaná. Na hranicích samozřejmě kecy průvodčí, že nemáme jízdenku v kuse, jelikož se však průvodčí střídají v Miedzylesie tak nám ji stejně nemohla prodat, protože nemůže vydávat jízdenky ze zahraniční stanice do české, tak se zase uklidnila…

Nakonec jsme dorazili do Pardubic v 19:00. Stihli jsme tak Benátky a Bolognu jen za víkend a ještě pěknou cenu.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.