7 nových linek z Brna
V celku nečekanou novinkou je založení nové letecké společnosti, která bude operovat lety z Brna.
Aktualizace 2.3.2018: Jak se dalo očekávat, projekt ztroskotal podle hejtmana Jihomoravského kraje se kraj snaží jednat s dalšími dopravci… info zde
Moravská odnož rumunských aerolinek Blue Air s názvem Blue Air Moravia Transport, která bude z 35% vlastněná městem Brno a Jihomoravským krajem a z 65% rumunskými Blue Air, začne operovat linky z Brna.
Nově by se tak mělo létat z Brna do Barcelony, Bruselu, Lvova, Milána, Říma a v létě rovněž do Dubrovníku nebo Splitu.
Zdali k plánu opravdu dojde zatím ale není 100% jisté, letový řád má být oznámen v lednu 2018, navíc ještě nejsou podepsány smlouvy. Obdobných megalomanských projektů, ke kterým ve výsledku nikdy nedošlo, už jsme v minulosti pár zažili.
Zdroj: planes.cz
Nelíbí se mi jak se někteří chytají každého slova a hned mají potřebuju zveřejňovat kritiku a „slovíčkařit“. Honzo, nenechte se tím odradit. Myslím, že děláte dobrou práci. Vždycky se najde někdo, kdo si zřejmě potřebuje trošku zřejmě sám sobě „zvýšit sebevědomí“ na úkor jiného a hledá chyby v nepodstatných věcech. Můj názor a omlouvám se dopředu pokud jsem v textu uvedla nějaký „nevhodný“ výraz 🙂 Jinak všechno nejlepší do nového roku všem, i kritikům 🙂
Díky, taky vše nej.
Operují lékaři, nemá se říkat provozovat?
V letecké dopravě se hodně používají termíny z angličtiny, proto se bookuje, chodí na gate a operuje … i když to moc v češtině nedává smysl.
HLetenky: Fenris ma pravdu, ze ten paskvil je bezne uzivan, protoze moderni doba, jeste neznamena, ze to je spravne.
Honza je tedy diplomat, jen co je pravda 🙂 LOL
Elegantně si dovede poradit s názorem druhého.
Honzo, Vy jste ten honza co stojá za tímto webem?
No ono to ani moc megalomanské není. Všechny destinace kromě Lvova se už víceméně létaly a ten 120 místný eroplán by se naplnit mohl. Je to dohromady 12 letů za týden, tedy v průměru ani ne 2 lety denně. Celkem by mohli přepravit asi tolik lidí, jako přepraví jedna linka do Londýna. To mě jako megalomanství zrovna nepřijde. Jsou ale lidé, kteří, i kdyby se měla v Brně postavit jen trafika, hned ji prohlásí za megalomanský projekt.
Pokud tím megalomanským projektem je snad míněna ona virtuální aerolinka, pak to je spíš formálně kvůli dotacím, než že by zaměstnávala větší počet lidí. Prakticky všechno budou jistě zajišťovat Rumuni.
Netvrdím, že to bude fungovat, ale pokud se to nechytí, bude to hlavně kvůli cenám/časům, ale rozhodně ne proto, že jde o „megalomanský projekt“. Je to překvapivé hodnocení od někoho, kdo se staví do role odborníka na létání.
Karle, v zivote jsem se nestavel do role odbornika na letani, to je pekna blbost. A 7 linek z niceho nic z letiste kde jsou vedeny 2 pravidelne linky? Navic aerolinkou s podilem mesta a kraje coz je minimalne v nasich koncinach nezvykle? Urcite megalomansky projekt. Ale vubec nevim proc se stavite do role „ublizeneho“ obdivovatele brnenskeho letiste, tu reakci fakt nechapu. Pokud se vse rozlita za fajn cenu a bude vydelecne tak to bude pecka kterou oceni vsichni, prirozene zustavam ale mirne kriticky, protoze proste jeste ani nejsou podepsane smlouvy takze nikdo nevi jestli se to rozleta, navic ma cely plan par minimalne spornych bodu ?