Skupiny létají s Honzou

Zrušení letu a kompenzace u easyJet

22.10.2015 15:15 342 komentářů

Prolétáno už mám spoustu letů, ale zatím se mi nikdy nestalo, že by mi aerolinka zdržela let více jak o 3 hodiny nebo úplně zrušila. U letu, který jsem zařizoval mojí sestře to tak byla premiéra.
 

Zrušení letu

Let naplánovaný na nedělní odpoledne aerolinka zrušila s informací v SMS okolo půlnoci ze soboty na neděli, ve které byla informace o nutnosti kontaktovat zákaznický servis. Problém byl v tom, že zákaznický servis je v provozu až od 8 hodin UK času. Po 45 minutách na lince jsme se konečne ráno dovolali k operátorovi, který sdělil provozní důvody a nabídl rebooking na další den, což bylo prezentováno jako vřelý krok easyJetu, je to ale samozřejmě jeho povinností. Za zkrácení dovolené se tak naskytla možnost žádat o kompenzace.

Žádost o kompenzaci

O kompenzaci můžete žádat pomocí některé z agentur, které si vezmou asi 25% z částky, kterou získáte, nebo se vrhnout do boje s aerolinkou sami. V diskuzích najdete spoustu informací o tom, jak se aerolinky kompenzacím záměrně vyhýbají, případně kličkují, moje zkušenost s easyJet byla ale opačná.
Z prvního kontaktu přes email vyplynulo, že nárok na kompenzaci zřejmě je. Pro získání kompenzace bylo potřeba zaslat vyplněný EU formulář s podpisem. Tato první odpověď trvala asi týden.
Následovalo tedy zaslání tohoto dokumentu a dalších 14 dní, kdy se easyJet ozval, že kompenzaci schvaluje a žádá o informaci, na kterou kreditní kartu má kompenzaci zaslat.

Výplata kompenzace

Po dalších cirka 10 dnech od zaslání inforamcí o kartě dorazila informace, že kompenzace bude provedena a že celý proces zabere cirka 20 pracovních dní. Nakonec opravdu v termínu platba dorazila a celkem 3 cestující easyJet odškodnil částkou 3 x 250 €, tedy asi 20 000 Kč.
Rada na závěr je tak jasná – pokud už Vám aerolinka zdrží nebo zruší let a „může za to vlastní vinou“, určitě o kompenzaci požádejte, třeba budete mít celý výlet zadarmo :).

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Anna napsal(a):

    Dobrý den,

    v lednu jsem si zakoupila přes easyjet letenky do Lisabonu. Během 24 hodin jsem rezervaci zrušila a žádala o vrácení peněz. Po vyplnění formuláře mají prý 28 dní na vrácení. Nicméně je to už přes měsíc a peníze nepřišly. Nemůžu nikde najít nějaký kontakt, chat,… kde bych se mohla zeptat jak to s mojí žádostí vypadá.
    Nemá prosím někdo zkušenosti jak to probíhá a zda mám šanci, že své peníze uvidím.

    Děkuji za odpověď.

  • Michal napsal(a):

    Dobry den, easyjet nam zrusil let do Lutonu, bohuzel tam horelo to parkoviste a dnes mi dorazil mail ze moje zadost o vraceni prostreku je zamitnuta. Jsou nejake moznosti jak to resit ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud vám zrušili let, tak nárok na vrácení peněz je vždy. Nebyla spíše zamítnuta kompenzace? Na tu v tomto případě nárok nebude.

  • Jirka napsal(a):

    Dobrý den, mám letenky Berlin – Pisa na přelom dubna května. EasyJet mi zrušil zpáteční let 2.5.2024 a v jejich systému nabízí změnu na sobotu 4.5., vrácení peněz za tento zrušený let nebo převedení na kredity. V sobotu již letět nemůžeme kvůli pracovním povinnostem. Myslel jsem, že let zruším zcela a koupím jiné letenky u jiné společnosti. Systém mi ale nabízí pouze vrácení peněz za zpáteční zrušený let. Je možné zrušit kompletní rezervaci? Nebo se zruší jen zpáteční let a EasyJet pošle peníze za celou rezervaci, nemohu totiž v potvrzení rezervace nikde najít rozpis plateb za jednotlivé letenky, jako je to třeba u Wizz. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo koupeno na jedné rezervaci, tedy jako zpáteční, vždy můžete zrušit celou rezervaci, pokud to easyJet ve správě nenabízí je potřeba kontaktovat podporu – chat nebo telefonicky.

  • Honza napsal(a):

    Dobrý den, easyjet mi posunul odlet z Amsterdamu z večerních hodin na brzy ráno tentýž den, potřebuji změnit let na následující den ráno, ale v jejich systému mi to žádný let nenajde jako volný, přestože let druhý den ráno volný je. Jak postupovat, když mi easyjet přidělil daný let a já chci jeho změnu, ale nejde provést? Musím rušit celou rezervaci a žádat o refund, nebo se dá vyřešit jinak? Díky Honza

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je tam zavolat, ten systém na změny je u easyJetu hodně špatný a po telefonu to jsou obvykle schopni změnit.

  • Markéta Neumanová napsal(a):

    Dobrý den, včera jsem letěla z Milana a letadlo muselo nouzově přistát kvůli technické závadě letadla v Mnichově, cca v 8.30 h a z Mnichova jsem odlétala v 15.00 hodin náhradním letadlem. Mám nárok na odškodněni a jak o nej požádat?

  • Hana Hammerová napsal(a):

    Dobrý den Honzo, moc prosím o pomoc. EasyJet nám zrušila let, další tři dny byly ostatní lety plné, nebyla možnost let změnit a čtvrtý den v 6.00 ráno jsem se měla vracet domů, což neproběhlo. Letecká společnost mi vrátila pouze menší část za letenky a zpáteční let odmítá vyplatit, že letenky jsou nevratné. Je nějaká možnost, jak z nich vymoci 275,4€? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste měla vše na jedné rezervaci, tak je vždy nárok na refund všech letů. Pokud by easyjet dělal problémy tak se obraťte na úřad pro civilní letectví.

    • Hana Hammerová napsal(a):

      Mnohokrát děkuji, stížnost jsem vyplnila a v rezervaci letenek byl i let zpáteční. Uvidím, zda uspěji.

  • Eva Nováková napsal(a):

    Dobrý den,
    minulý týden, ve středu 5.7.2023 nám zrušili let do Amsterdamu kvůli povětrnostním podmínkám (bouře v Amsterdamu) – zrušení letu 9 hodin před odletem. V nabídce jsme nemohli vybrat náhradní let, jelikož žádný volný v následujících dnech nebyl. Zpět jsme měli letět dne 9.7.2023. Požádali jsme tedy o vrácení peněz za zrušený let a zároveň jsme zrušili i let zpět, jelikož tam bychom se nijak nedostali (všechny lety, které byly volné od jiných společností byly příliš drahé). I u letu zpět jsme požádali o vrácení peněz. Nakonec jsme se rozhodli jet osobním vozem, abychom nepřišli o ubytování. Máme nárok na nějakou kompenzaci? Dosud mi nebylo doručeno žádné rozhodnutí o vrácení peněz za letenky tam, ani zpět, takže nevím, zda budou vráceny peníze v plné výši.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to byly povětrnostní podmínky, tak bohužel nárok na kompenzace není.

  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den,
    easyjet nám v pátek 16.6. zrušil návratový let z Amsterdamu do Prahy. Nevím, zda je standardní, že kromě informace, že let je zrušený, nám nikdo nic neřekl (proč, kdy jsou náhradní lety, kde se můžeme ubytovat, atd., nikdo nebyl na letišti ani na telefonu – mimo úřední hodiny). Koupili jsme si letenky s KLM na sobotu (easyjet je měl cca do hodiny vyprodané, volné byly až na neděli, ale to jsme nemohli kvůli malé dceři v Praze takto prodlužovat). Letenky staly 1,400 EUR, plus hotel u letiště cca 4.000,- Kč, taxi, sankce za pozdní vyzvednutí auta v Praze, atd. Prosím o informaci, zda máme nárok na náhradu uvedených výdajů a zda v plné výši, příp. i/jen na kompenzaci 250 EUR. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud vám aerolinka zruší let, musíte ji kontaktovat a domluvit si náhradní let, pokud vám není schopna nabidnout alterntivu, můžete se domluvit na letence od jiné aerolinky, kterou vám proplatí. Pokud provedete nákup nové letenky bez jakékoliv komunikace s easyjet, tak se má za to, že z uvedených variant akceptujete zrušení letu a vyplacení peněz za tento let. U následné kompenzace nákladů už závisí pouze na aerolince, jestli vám je uzná.
      Kompenzace z hlediska EU261 pak můžete získat pouze pokud byl let zrušen na základě viny aerolinky.

  • Pavel Petráněk napsal(a):

    Dobrý den,
    16. 6. 2023 mi Easyjet zrušil hodinu před odletem let do Amsterdamu, tudíž bych měl mít nárok na refund za let tam (předpokládám, že i na lez zpět – bylo to na stejné letence) i na kompenzaci. Chci se zeptat, zda mohu nárokovat třeba i proplacení nevyužitého ubytování v Amsterodamu (takto na poslední chvíli už nešlo zrušit) a proplacení nevyužitých vstupenek? Děkuji! Pavel

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nárok na refund bude. Jestli je nárok i na kompenzace pak záleží, z jakého důvodu byl let zrušen.

  • Adéla napsal(a):

    Dobrý den, měla bych dotaz. V listopadu letím do Amsterdamu, měla jsem let naplánovaný na 9h ranní. Avšak nyní mi přišel mail s tím, že let se posouvá na 22h večer. Jen že v mailu mi nepřišlo nic jako „přijmout/odmítnout možnost“. Prostě to rozhodnutí přijali za mě. Mohla bych si let přebookovat na stejný den na 13h, jenže po mně chtějí fee za změnu letu a to asi 700kč/1osobu. Jsem ochotna tu změnu zaplatit jednou, ale co se stane když by mi to poté změnili znovu?
    Neměla bych mít celkově nějak nárok na změnu zdarma, když se jedná o změnu větší než 3h? Bohužel to nemohu nikde najít. Děkuji moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, nárok na změnu zdarma je, ten portál easyjetu, který mají na změny nefunguje úplně ideálně, nejlepší je napsat na chat a tam to s vámi vyřeší, neměl by být problém zvolit těch 13h.

  • Bubnova Ivana napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz, měli jsme letenky na 29.10. z Lisabonu do Milana( čas odletu6.10), a odlet z Milana do Prahy ve 14.10, Easyjet.
    Včera jsme dostali e-mail , ze let do Prahy je posunutý na 7.40 a dnes dorazila zprava ze je zrušený i let z Lisabonu v 6.10( tam prý mame nárok na jinou letenku nebo vracení peněz) , ale co cesta do Prahy. Dá se s tím něco dělat?
    Diky Bubnova

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo posunutou do 3 hodin tak nárok na změnu nebo proplacení není.

  • Vojtech Ledvinka napsal(a):

    zdravím, s přítelkyní jsme koupili letenky z Prahy do Lisabonu. já jsem již na miste pracovne-muj let byl 14.3. přes Milan, přítelkyně letí 18.3. (zítra) přes Londýn. zpáteční let měl být již spolecne přímý Lisabon Praha ale teď přišla oběma SMS ze zpáteční let byl zrušen. pro mě to bude problém kvůli pracovním termínům.nehlede na další náklady pokud nebude k dispozici let v ten den přímo do Prahy. mohu žádat kompenzaci za vzniklé vícenáklady + odškodnění 400e i když mi poslali info více jak 14 dni předem? díky. s pozdravem V. Ledvinka

    • Vojtech Ledvinka napsal(a):

      ještě připojím aktuální info, EJ mě sice informoval 16 dní předem ale nejbližší možný náhradní let let Lisabon Praha je až 5.4. což je oproti plánu 2 dny zpoždění, tím mi vznikají další náklady na stravu, ubytování a 1.den penále za nepředání zakázky v ČR 4.4. 10 000,- kč za den zpoždění. lze toto vše nárokovat, případně jak. dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud vám easyJet zrušil let více jak 14 dní před odletem, nemáte nárok na nic jiného než vrácení ceny za letenku.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den, více než 3 měsíce předem jsem si zarezervovala (koupila) letenky od easyJet, zpáteční letenku pro 3 osoby z Prahy do Londýny. Včera mi od nich přišel mail, že mi byl bohužel zrušen let z Londýna do Prahy. Nabídli mi 3 možnosti: zdarma si přeobjednat letenky na jiný let zdarma (bohužel ale easyJet v ten den našeho plánovaného odletu ani den následující nic nenabízí), nebo vystavení voucheru s platností 12 měsíců a nebo vrácení peněz. Nevím, zda je možné chtít po easyJet možnost uhradit zpáteční let přes jinou leteckou společnost (ty tam mají volné letenky v požadovaném dni). A také nevím, zda po nás nebudou chtít v případě zrušení celé objednávky nějaký poplatek za to, že zrušíme i let tam, který zrušen nebyl.
    Děkuji za informaci, přeji pěkný den
    Hanka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo koupeno na jedné rezrevaci tak je vždy nárko na refund obou letů. Nárok na rebook na jinou aerolinku při zrušení více jak 14 dní do odletu není.

    • HonzaŠ napsal(a):

      Dle vyjádření managera letu, byl na palubě první důstojník, posádka, ale nikoliv kapitán, kdy právě kvůli faktu, že nemohli sehnat jiného kapitána, byl let zrušen. Nejprve zpoždění letu o cca hodinu, poté čekání na tátu, který měl být č. 113 a následně byl změněn na 106, zde opět čekání, během kterého vystoupili cestující z letadla a čekalo jsme na možnost nastoupení. Zde jsme čekali po kontrole na nástup do letadla. Po nastoupení do letadla, jsme nedojeli ani od gatu a čekali jsme na příjezd kapitána po cca 1,5 hodině byl let zrušen. Zůstalo nás 5 dospělých bez pomoci, se čtyřmi dětmi ve věku 3, 6, 7 a 14 let na letisti. Odlet byl z letiště Getwick. 30.07.2023 v 18:25 hodin. Společnost easyJet.

    • Honza napsal(a):

      Pokud je zrušení nebo zpoždění chyba aerolinky, pak je vždy nárok na náhradní let, úhradu nákladů a kompenzace.

  • Eliška napsal(a):

    Dobrý den,
    náš let do Amstrdamu byl zrušet (18 dní předem), let jsme si podle doporučení EasyJet přebookovali na den předtím než jsme měli odletět a teď nevím, jak kontaktovat EasyJet ohledně kompenzace hotelu na jednu noc.
    Děkuji Eliška

  • Tomáš napsal(a):

    Dobrý den, 11.9 se mi na Gatwicku stalo, že přistavili menší letadlo a cca 20 lidi do něj nepustili. Zažádal jsem si o kompenzaci a oni mi emailem potvrdili , že na ni mam nárok. Číslo konta a SWIFT jsem vyplnil přímo do toho formuláře. Nicméně Easy jet se ozval za dalších 5 dní emailem a tyhle údaje chtěl znovu, a že jestli se neozvu do 5 dní, tak můj nárok automaticky zanikne. Tak jsem dal jenom „odpovědět“ , napsal jsem Account name: SWIFT: IBAN: Zajímá mě, jestli to takhle stačí na jejich mail customer.service@easyjet.com , nebo to musím poslat na nějaký speciální email. Na jejich stránkách jsem nic takového nenašel. Proč tyhle informace chtěli znovu, když jsem jim je vyplnil do formuláře. A jak dlouho jim to zhruba trvá, než to pošlou. Máte s tím zkušenosti?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle není u easyJet problém s komunikací po emailu, výplaty jsou spíše v týdnech..

  • David napsal(a):

    Dobrý den, dnes (asi před třemi hodinami) nám EasyJet zrušil let z Amsterdamu zpět do Prahy. Letenky máme prebookovany na středu ráno. Ale samozřejmě nyní jsme si museli zaplatit hotel na dvě noci plus nás tady bude stát něco jídlo navíc a doprava. Jaký máme teď práva na vrácení a čeho se to týká? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jestli jste přijali nabídku easyJet na přebookování na následující volný let tak máte nárok na úhradu všech souvisejících nákladů. Není nárok na vrácení dopravného protože poletíte. Ohledně kompenzací pak záleží jestli to byla chyba easyJet nebo třeba letiště, určitě požádat o kompenzace a počkat si na odpověď. Bohužel z AMS je to poslední dobou skoro vždy chyba letiště.

  • Žofie napsal(a):

    Dobrý den,
    jakým způsobem refunduje easyJet nestihnutí navazujícího letu? Máme letenky z Prahy do Milána a z Milána dál do Marakeše. Oba lety jsou od easyJet. Ptám se spíš pro případ, že by některý z letů byl zrušen. Předem díky za odpověď!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nijak, easyJet neprodává přestupní letenky. Pokud to máte koupeno přímo přes easyJet tak ti k tomu přidávají službu Dohop, následně se to tak řídí podmínkami této společnosti. Pokud přes jiného prodejce jako je třeba Kiwi apod., tak se to opět řídí jejich podmínkami. Pokud jako dva jednosměrné nebo zpáteční lety přímo přes easyjet.com tak není nárok na nic.

  • Tomáš napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat 27.6 nám zrušili let z Prahy do Genevy. Byl nám nabídnut let na 28.6 ( náhradní let byl tedy za 20 hodin od původního). Tudíž jsem zažádal prostřednictvím formuláře (https://www.easyjet.com/en/claim/EU261.) O vrácení peněz za taxi, který jsme využili do hotelu a peníze mi byli včera vráceny na účet 1056kč. Myslel jsem, že automaticky zašlou i platbu 250 euro na které mám nárok.
    Chci se zeptat, měl jsem do tohoto formuláře (https://www.easyjet.com/en/claim/EU261.) přiložit ještě nákou přílohu s dalším formulářem, že žádám o 250 euro?
    Jak píšete v článku poslat EU formulář s podpisem, tak mě to odkáže na stránku transportec.europe a tam ten daný formulář nedokážu najít na webu.

    Děkuji za odpověď Tomáš.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, mělo by to jít klidně i jako odpověď na ten email, že žádáte o výplatu 250 € jako kompenzaci.

  • Ondřej napsal(a):

    Dobrý den přeji, rád bych Vás požádal o radu: Dne 2.7.2022 nám EasyJet zrušil večerní zpáteční let v 18.30 z Londýna do Prahy a přesunul nás na 9:00 téhož dne ráno, čímž jsme přišli téměř o 1 den pobytu v Londýně. Současně napsali, že do sedmi dnů pošlou refundaci za změněný let. Ten nechtěný ranní let je o dost levnější ne původní večerní. Žádná platba téměř po měsíci nepřišla a na jejich stránkách nemohu najít kontaktní e-mail, telefon nebo chat, kde bych mohl položit konkrétní otázku. Jsou jako nedobytná pevnost. Nevíte, prosím, jak je kontaktovat přímo, případně jak postupovat? Moc děkuji, Ondřej.

  • Izabela Koluman napsal(a):

    Dobry den. Vcera mi zrusili let do Basele z Prahy. Chtela bych vedet jak mam vymenit letenku na patek 22.7.2022

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den po přihlášení je ve správě rezervace možnost změnit let.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *