Skupiny létají s Honzou

Bari + Řím 2013

21.5.2013 8:50 1 komentář

Co lepšího vymyslet pod stromeček než letenku a nejlépe rovnou 3 lety během jednoho víkendu.

Plán zněl jasně. Sobota 6:00 odlet z Prahy Wizzairem na Bari, prohlídka, zmrzka, pizza, víno. Ráno v 9:00 přelet Ryanairem do Říma na Ciampino, nějaký ty památky a odlet v cirka 22:00 zpátky do Prahy.

Odlet z Prahy v 6:00 je pro nás Pardubáky vždycky celkem problém. Pokud chceme jet vlakem, jede poslední EC Antonín Dvořák ve čtvrt na jedenáct, což znamená probdít celou noc v Praze. Další vlaky jedou ve 2:30 Excelsior a ve 3 Metropol. Jsou to ale vlaky z Košic a Budapešti, proto je pravděpodobnost zpoždění poměrně vysoká, pokud vezmem v úvahu, že vlaky přijíždí do Prahy 2 hodiny před odletem a ještě nejezdí metro, je nejzazší termín příjezdu na letiště okolo 5. hodiny, což není při prvním raním odletu, u kterého se moc nepočítá se zpožděním taky ideální. Jedinou možností je tedy vyrazit autem nebo přespat v Praze. Zvolili jsme auto.

Ve 2:30 jsme tedy vyrazili po liduprázdných silnicích a dálnicích na Ruzyni, kam jsme dorazili asi ve čtvrt na 5. Při parkování na letišti obvykle nechávám auto v ulici Vlastina, odkud je dobré spojení asi během 5 minut přímo k terminálu a parkování je zdarma. Tentokrát jsme ale trochu bonvivánsky zaparkovali přímo na letišti v Parkingu C, což nás vyšlo na krásnýc 1250 Kč:). Jelikož jinak než pouze s příručním zavazadlem prakticky nejezdíme, šli jsme rovnou na odbavení, kde nás hned uvítal pracovník letiště se slovy: „Hm, kam letíte? Bari, hm Wizzair, nesnášim Wizzair“. Aspoň trochu zajímavější než „Přeji příjemný let“:). Wizz odlétá skoro pravidelně z gate C21, odkud nás busy odvezli rovnou k růžovému letadlu. Nic jiného než standardní útěk v všech k předním dveřím se nekonal, proto jsme se vydali k zadním, kde nás přivítal stevard, kterému se rozzářili oči ve chvíli, kdy zjistil že jsme Češi a umíme anglicky a poslal nás rovnou k exitům, kde už se nás ujala letuška, která popisovala, že sehnat Itala, co by uměl anglicky a sednul si nad východy je na každém letu obzvlášť na jih Itálie zásadní problém. Nikdy jsem ale moc nepochopil, proč zrovna Wizz z českýma letuškama musí obsazovat exit rows lidma, co umí anglicky a ještě je zkouší z toho jak rozumí:). U Ryanairu, Easyjetu nebo Wizzu z Budapešťi nebo Wroclawi jsem se s tím nikdy nesetkal.

Na letu nebylo nic zajímavého kromě poměrně pěkného východu slunce, po přistání nás příjemně překvapila teplota, která se z pražských -15 přehoupla do +10. Na nic jsme nečekali a vydali se na bus z letiště do centra Bari. Lístky se kupují v tabáku v prvním patře, stojí asi 1€. Vydali jsme se k zastávce, která je přímo před budovou letiště, kam asi 12 minut před plánovaným odjezdem přijel bus, otevřel dveře, vystoupili lidi a odjel. Říkali jsme si, že asi přijel z města, jde se někam odstavit a  přijede nás nabrat. Po 30 minutách čekání jsme ale zjistili, že se jednalo o náš bus, který nám ujel a my museli čekat 45 minut na další. Ten jel prozměnu o 10 minut dýl, ale ono se na jihu Itálie na ty řády moc nehraje. Po asi 40 minutách jsme dojeli do centra a jelikož bylo něco kolem 10, vydali jsme se nejdřív pro něco k jídlu do mekáče a pak na prohlídku města. Šli jsme hlavní cestou via Saparano směrem ke starému městu a moři. Bari je poměrně pěkné historické město se spoustou obchůdků, kaváren, restaurací, které ale o víkendu otevírají standardně okolo 7 hodiny večerní.

Po tom co jsme prošli historické centrum, vydali jsme se do přístavu, kde jsme se krapet osvěžili a vydali se skrze centrum na hotel. Zvolili jsme cestu přes klikaté italské uličky, které byly propojeny pověstnými šňůrami s prádlem, navíc byl čas oběda, tak se všude sušily na velkých sítech těstoviny. Fakt zážitek. Hotel jsme měli asi cirka 1km cesty od hlavního nádraží, proto jsme vyrazili pěšky. Jedná se o hotel Villa Romanazzi Carducci. Pěkný, nový čtyřhvězdičkový hotel s příjemnou zahradou a s mimosezónní cenou 1000 Kč / pokoj / noc. Jelikož jsme toho měli celkem dost, trochu jsme se prospali a večer vydali opět do města. Ačkoliv jsem italskou zmrzlinu ochutnal už více než v 15 italských městech, ta z Bari mi opravdu chutnala nejvíce, koupili jsme ji na Corso Camilio směrem k molu. Po večerní procházce a posezení na molu jsme se vydali na pizzu. Našli jsme malinkou rodinnou pizzerii nedaleko našeho hotelu – za lahev vína, 2 lahve vody, 2 pizzy a moučníky jsme dali 40€. Bari jsme měli skouknutý a tak jsme se vydali na kutě, aby byly síly na ranní přesun do Říma.

Ráno jsme vyrazili v 6 na bus na letiště, kam jsme dorazili asi v 7 a 8:20 odlétali s Ryanairem do Říma. Zaměstnanost je v Itálií prioritou číslo 1, proto na jeden pás se scanerem, který byl na letišti funkční bylo přiřazeno asi 15 pracovníků, kteří k rychlejšímu odbavení pouštěli na plný koule muziku z mobilů a zpívali u toho:) holt Italové. Na přeletu do Ciampina nebylo nic zvláštního, bus z letiště do centra jsme měli koupený dopředu od Terravision. Nastoupili jsme tedy do busu, který ovšem po asi 7. pokusu nastartovat odmítl spolupracovat a tak jsme počkali na dalšího, který se vehementně snažil dohnat zpoždění, tak jsme s raději i připoutali. Bus nás odvezl na Termini, což je sice fajn, ale jelikož je to přímo v centru a odjíždí zde z úzké ulice busy na obě letiště, čekali jsme asi 15 minut v buse než jsme se vůbec dostali na stanoviště, odkud nás pustili vystoupit.

Následovala standardní prohlídka Říma – Colloseum, Španělské schody, Vatikán, Fontána di Trevi, Pantheon. Nejzajímavější byl asi proslov Papeže, který jsme zrovna chytli a protesty nahých žen s nápisy „Popo is killer“ atd. Celkem se rozpršelo a jelikož jsme v Římě již 2x byli, vzali jsme to opravdu rychle a vydali se do obchoďáku na oběd. Metrem jsme jeli na konečnou EUR Fermini a odtud busem do obchoďáku EUROMA 2. Tady jsme si dali opravdu výborné špagety a torteliny a podívali se po obchodech. Pršet stále nepřestávalo, tak jsme se vydali rovnou na letiště, odkud jsme měli v 21:30 odlétat do Prahy. Na Termini, jako vždy zmatek, spousta lidí – dobré je vědět, že jelikož jsou busy na letiště přeplněné, je nutné si vyzvednou kartičku s příslušnou barvou a časem, tak abyste se do busu dostali. Další věcí jsou římské zácpy, které mohou cestu na letiště až zdvounásobit. Když jsme se blížili na Fiumicino, odkud létá Wizz do Prahy, začala poměrně slušná bouřka, což moji drahou polovičku znervóznělo ještě víc než obvkle:).

Fiumicino je o poznání větší než Ciampino, proto je potřeba i na přesuny mezi Terminály mít víc času. Wizz odlétá z „low cost“ terminálu T2 brandovaného do EasyJetu. Vše šlo jako po másle – kontrola, letadlo přiletělo, boardning – nejprve priority, když v tu chvíli dostala obsluha info, že musí zastavit boarding – nikdo nevěděl co se děje – nakonec jsme se dozvěděli, že jsou problémy s palivem. Každopádně nás to stálo další hodinu čekání a pro některé to čekání znamenalo hodinu stání v nástupním chobotu bez možnosti návratu do odbavovací haly. Ostatní lety ale jakoby se jich omezení netýkalo a nastupovali, nicméně nakonec jsme nastoupili i my a dozvděli se oficiální vysvětlení – dle italských zákonů nesmí vyjet na plochu cisterna s palivem v případě, že se na obloze objeví blesky, trochu zvláštní, ale budiž.

Nakonec jsme se ale z Říma odlepili a protože nám přál vítr, byli jsme v Praze asi za hodinku, vydali jsme se pro auto a upalovali zpátky do Pardubic, kam jsme dorazili asi ve 2 ráno.

Ačkoliv jsem čekal, že se bude jednat o hodně náročný víkend, dalo se to zvládnout a pěkně si to užít a letěl bych hned znova, což ale po redukci na jedno letadlo Wizzu v Praze a s tím souvisejícími změnami rotací letadel už nepůjde.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Libor napsal(a):

Ahoj jsme s manželkou od Pardubic a radi bychom podniknuli podobný výlet, ovšem nemáme žádne zkušenosti ani moc nevladneme jazykem kdyby někdo planoval podobnej vejlet a vzal by nas s sebou tak na oplatku vemem auto na letiste diky lidi za info a snad se nekdo na nejakej leteckej vejlet najde Libor